„Problema intervine la denivelările astea care te fac să sari la fiecare groapă”, explică un biciclist.
Nu e probă de dirt bike, ci o pistă de biciclete din Timişoara, primul oraş din România în care mersul pe două roţi a devenit mijloc de transport în comun. Dani, spre exemplu, foloseşte bicicleta ca să nu piardă timp, dar pe pista ca valuri circulă doar cu mâna pe frâne.
„Dacă eşti dornic de senzaţii tari poţi să vii să te dai pe pista asta. Mi se pare un pic cam denivelată şi îţi pune anumite probleme, trebuie să frânezi”, spune Dani Dobre, biciclist.
„Deşi e semnalizată pe fiecare stâlp, pista e o adevărată provocare pentru bicicliști. Cei mai mulți dintre ei spun că vor merge în continuare tot pe carosabil” - Vlad Ungar, reporter Digi24 Timișoara.
„Normal că mă încurcă, mă bălăngăne, e mai rău ca la sat. Mai bine mă duc pe stradă”, admite o altă biciclistă.
„E cam denivelată și totuși cu un mountainbike e ok, dar cu o bicicletă de oraș sau o cursieră devine o problemă faptul că e atât de vălurită”, spune un alt timișorean.
„Ăsta nu, te întreupe, brusc se opresc și acum când ajungeți la Emil Zola tot la fel e. Mă cam scutură, dar e ok”, admite un alt biciclist.
Reprezentanţii oganizaţiei care îi reprezintă pe pasionaţii mersului pe două roţi spun că pista e departe de ce au nevoie cei 16 mii de bicicliști din Timişoara.
„E prost denumită pistă pentru că nu corespunde mersului pe două roți, nu e practicabilă”, spune Romina Faur, de la Verde pentru Biciclete.
Autorităţile locale spun că pista a fost proiectată astfel pentru ca oamenii care locuiesc în zonă să poată să iasă cu maşinile din curte.
„Aceasta a fost formula de proiectare, constructorul nu a greșit în execuția pistei, altă soluție nu avem în acea zonă”, adaugă și Dan Diaconu, viceprimarul Timișoarei.
Reabilitarea străzii pe care se află pista a costat aproximativ 6 milioane de lei, bani din bugetul local.
Reporter: Vlad Ungar
Operator: Adrian Ionescu