Vlad Nicoraş a îmbinat două materii de care cei mai mulţi elevi fug şi a devenit cel mai bun la Matematică şi Chimie. Performanţa a însemnat sute de ore de studiu. ”Suntem diferiţi în sensul că ne place performanţa şi muncim să obţinem rezultate bune.Am considerat că România mai are nevoie şi de oameni buni şi cred că merită să investim şi noi în ţara în care ne-am pregătit”, spune Vlad Nicoraş.
”A contat foarte mult că a găsit acea Chimie, că tot vorbim despre Chimie pentru o materie pe care o studiază împreună cu profesorul. Depinde cum priveşte acea tabletă, unii ca pe un instrument de joacă, alţii pentru a învăţa şi de aici şi rezultatele”, adaugă Marius Nicoraş, tatăl lui Vlad.
”El e un copil foarte conştincios de mic, şi-a stabilit obiectivele pe care şi le fixează şi continuă aşa şi astăzi. Eu îl încurajez şi el face ceea ce îşi doreşte”, afirmă Cosmina Nicoraş, mama lui Vlad.
”Are treabă. Mate, chimie. Nu prea se mai joacă cu mine”, spune și Radu Nicoraş, fratele lui Vlad.
La două bănci distanţă de Vlad, alt elev din clasa a zecea a reuşit să fie primul la Fizică şi Engleză. Pasionat de muzică şi scris, tânărul lucrează, în medie, trei ore pe zi pe lângă orele de la şcoală. ”Contează oricum, pentru că, în primul rând, unele lucruri se întâlnesc şi la Olimpiadă şi în al doilea rând pentru că formează un mod de gândire care e o parte importantă a olimpiadei”, precizează Vlad Brînzaş.
Pasiuni au şi ceilalţi olimpici din clasa a X-a. Şi, deşi petrec multe ore cu studiul, reuşesc să se bucure şi se adolescenţă. ”Încerc să îmi fac timp şi pentru lucrurile care îmi plac, pentru muzică, eu cânt şi la chitară şi pentru prietenii mei, iar competiţia este un lucru foarte important într-o clasă”, susține Roxana Cristescu.
Raisa Lăpuşte apreciază: ”Competiţia ne ajută foarte mult să ne ambiţionăm să lucrăm mai mult ca să reuşim ca împreună să ajungem cât mai sus. Să ne facem şi pe noi mândri, şi pe profesorii, şi părinţii noştri, de rezultatele noastre”.
Iar Patricia Iosif crede că: ”Este un lucru bun că mulţi dintre noi particicipăm la concursuri deoarece ne dezvoltăm spiritul competitiv dar în acelaşi timp suntem prieteni”.
Competiţia îi face să îşi dorească mereu mai mult. Acum cinci dintre ei se pregătesc pentru fazele naţionale ale olimpiadelor. ”Rezultatele lor din acest an nu sunt întâmplătoare, sunt o muncă susţinută de pe băncile şcolii generale, aceleaşi rezultate le-au obţinut şi anul trecut în clasa a IX-a”, afirmă Cristina Iordache, diriginte.
Cerasela Bociu, directorul Liceului ”Grigore Moisil” Timişoara ne anunță că ”Ei sunt implicaţi în proiecte, pe lângă faptul că se pregătesc şi depun acest efort, muncă, pasiune. Fac mare performanţă la nivelul unei discipline”.
”Elevii cinstesc şi ne onorează munca pe care o desfăşurăm la clasă”, ne-a declarat și Aura Danielescu, inspector şcolar general adjunct ISJ Timiş.
Performanţa este o tradiţie la Liceul "Grigore Moisil" din Timişoara. Numai anul acesta, din cei 1.700 de elevi, 21 s-au calificat la olimpiadele naţionale.
reporter: Sorina Covlea
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche