Din nou probleme pe lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj. La intrarea în comuna Lăpugiu a fost construită o pasarelă pentru ca șoseaua de mare viteză să treacă pe deasupra drumului național 68. Doar că, în urmă cu două zile, un trailer ce transporta un excavator a rămas înțepenit la intrarea sub pasarelă. Constructorii au constatat atunci că între șosea și pasarelă nu sunt 5 metri înalțime la ambele capete, ci într-o parte sunt doar 4,8 metri.
„Trenul care îl transporta a reușit să treacă prin pasajul respective, dar s-a ciocnit încărcătura autotrenului cu piciorul podului, sau partea de sus a pasajului respectiv”, explică Alin Chiorean, primarul din Lăpugiu.
„Problema îi cu asfaltul, că se vedea de aici cu ochiul că îi mai înalt acolo. Doar de când te uitai de aici vedeai, aia îi, cine îi de vină, păi cine o făcut acolo, că doar topograful le-o dat cotele bune acolo”, arată un muncitor.
Asfaltarea carosabilului de sub pasarelă a fost terminată în urmă cu mai puțin de o saptămână. Acum, cei 20 de metri ai șoselei sunt din nou în lucru.
„Soluția găsită de constructor pentru a remedia eroarea este decoperteze asfaltul recent turnat și să refacă șoseaua cu 5 centimetri mai jos” - Andrada Velciov, reporter Digi24 Timișoara.
„La ora actuală s-a deviat înapoi circulația, s-au greșit niște centimetri și se reface la ora actuală îmbrăcămintea rutieră. [Cine a făcut greșeala?] Antreprenorul. [Și el repară pe propriii bani?] Categoric, pe proprii bani”, admite Horațiu Simion, director DRDP Timișoara.
Reprezentanții constructorului, o asociere de firme spaniole, a refuzat orice dialog. La rândul lor, șoferii care, în așteptarea autostrăzii, circulă pe drumul național 68 între Deva și Lugoj, spun că nici nu se mai miră de astfel de erori de execuție.
„Sparg ce-or lucrat, altceva nu pot să facă, s-au mai întâmplat de-astea, super”, spune un șofer.
Lotul trei al autostrăzii Deva – Lugoj este realizat în proporție de 60%, deși un prim termen de finalizare a lucrărilor a fost luna mai a acestui an. Construirea celor 21 de km de șosea rapidă costă 580 de milioane de lei.
Reporter: Anrada Velciov
Operator: Tiberiu Mariș