Există patru variante de traseu. Trenul de mare viteză ar putea intra în România prin Nădlac, în judeţul Arad, iar de acolo să ajungă la Timişoara. Asta ar însemna un ocol de câteva zeci de kilometri, care ar costa foarte mult, susțin autoritățile.
O altă variantă prevede ca noua cale ferată să treacă şi prin Serbia, pe traseul Szeged - Kikinda, iar apoi garnitura să intre în ţară prin Jimbolia spre Timişoara. Alte două trasee posibile prin judeţul Timiş prevăd ca trenul de mare viteză să ajungă în capitala Banatului prin Cenad.
„Trebuie să se facă o selecție potrivită pentru acest tronson. După aceea - studiile de fezabilitate la zi și apoi vom ști cum să implementăm efectiv și de unde să atragem sursele de finanțate", afirmă Marian Vasile, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș.
Proiectul ar urma să fie realizat până în 2020 printr-un program care adună mai multe surse de finanţare. O asemenea cale ferată ar scurta foarte mult durata drumului de la Timișoara la București, repectiv Constanța: „Ar fi OK pentru oamenii care vor să ajungă cât mai repede la locul lor, unde vor să ajungă", „Ar fi o idee foarte bună ținând cont de faptul că până la București faci vreo zece ore cu trenul", „Un lucru bun să poți să circuli la viteze mari, nu doar cu 50 km/h, cum se întâmplă".
Valoarea proiectului, numai în județul Timiș, se ridică la mai multe sute de milioane de euro.
reporter: Miodrag Hojda operator: Adrian Hrișcu editor web: Călin Țenche