Trupele speciale de la jandarmierie şi procurorii anti-mafia au descins dimineaţă în curtea depoului de locomotive de la Timişoara. Au găsit imediat dovezile pe care le căutau: cel puţin 150 de mii de euro, ascunşi de gestionarul-şef acasă şi în biroul de la serviciu.
„Cum comentaţi aceste acuzaţii ale procurorilor? De unde vin acele mii de euro, forinţi şi dolari de pe biroul dumneavoastră?”
În schemă intrau şi laboranţii chimişti de la depou care îi ajutau pe mecanicii de locomotivă să încarce foile de parcurs cu motorina pe care o vindeau apoi la negru. Benzinăria clandestină era amenajată chiar în curtea de unde furau carburantul.
„Potrivit oamenilor legii, mecanicii de locomotivă aveau amenajat un rezervor special în care era adunată motorina. Cu ajutorul unei conducte artizanale, aceasta era apoi scoasă şi vândută” - Vlad Ungar, reporter Digi24 Timișoara.
Pentru că procurorii au luat la audieri cel puţin 20 de angajaţi de la depou, şefii au chemat de acasă mecanicii de locomotivă care erau liberi. Ancheta a început de mai mult de un an, după ce superiorii au văzut cum creşte consumul de carburant la Timişoara.
„E vorba de mecanici de locomotivă, şef de tură, şefi de depou, sindicalişti. Era o reţea practic. Noi ne dorim să se încheie orice fel de furt”, a spus Alina Predescu - purtător de cuvânt CFR Călători.
Unul dintre oamenii cheie ai grupului era chiar liderul de sindicat care monitoriza fiecare litru de benzină vândut. Audierile in acest caz se desfașoara la sediul DIICOT Timișoara, unde dau explicații toți cei 44 de suspecți. În procesul la care se va ajunge, Căile Ferate vor cere judecătorilor să oblige angajaţii să restituie banii obţinuţi din vânzarea motorinei în ultimii şase ani.
Reporter: Vlad Ungar
Operatori: Mihai Pop și Dan Petcu