Inițial, omul de afaceri Nelu Iordache s-a ocupat de autostrada Pecica - Nădlac, însă CNADNR a reziliat contractul cu el, după ce banii dați de statul român s-au dus pe achiziții personale. S-a făcut o nouă licitație, aceasta a fost contestată, și s-a ajuns la a doua asemenea procedură.
Șantierul autostrăzii Pecica - Nădlac, unul din loturile autostrăzii Nădlac - Arad, este locul unde a venit în vizită, acum câteva zile, președintele Traian Băsescu, care a dat cu sete în Guvernul Victor Ponta: ”Autostrada Nădlac - Arad - n.r.) e o emblemă a neputinței noastre, dau un semnal public către Guvern, să se trezească. Am făcut poze din elicopter, le voi da celor interesați”.
Pe tronsonul de autostradă Pecica - Nădlac, lucrările sunt finalizate în proporție de 27%. Licitația a fost câștigată de compania italiană Astaldi, care a realizat și autostrada Timișoara - Arad, cea care în trei luni de la inaugurare a ajuns asemenea unui drum județean: din cauza denivelărilor, limita de viteză a fost coborâtă de la 130 km/h, cu cât se poate circula în mod legal pe o autostradă din România, la numai 60 km/h.
Numele de Astaldi se leagă și de un alt episod: un pasaj care traversează autostrada Timișoara - Arad a crăpat, pe zeci de metri, în două! Autostrada trebuia predată încă din vara anului trecut, însă constructorul a motivat întârzierea prin faptul că Guvernul a permis, încă din iarnă, circulația autovehiculelor pe autostrada Timișoara - Arad , iar astfaltul s-a degradat, astfel că cei 32 de kilometri ai drumului rapid au trebuit reasfaltați.
Atât constructorul, cât și CNADNR trebuie să aștepte două săptămâni pentru depunerea unor eventuale contestații vizavi de licitația pentru autostrada Timișoara - Arad. Apoi, la lucru!
CITEȘTE: Traian Băsescu, pe autostrada Arad - Nădlac: Guvernul să se trezească, ce se întâmplă e o emblemă a neputinței
Reporter: Gerhard Ernst
Editor web: Călin Țenche