Conform CNADNR, ordinul de începere a lucrărilor la cele două pasaje de pe centura Araduluia fost dat încă din 28 aprilie. Cu toate acestea, deşi ne aflăm deja spre mijlocul lunii mai, încă nu se vede nici un constructor pe şantier.
CNADNR susţine că, pentru 2014, au fost alocate peste 38 de milioane de lei pentru finalizarea pasajelor, fiind îndeplinite toate condiţiile pentru ca cei care vor lua în primire construcţiile să poată să le termine până la finalul anului. Mesajul nu îi linişteşte însă pe şoferii care trec prin zonă: - Cât de greu treceţi de centura asta? ”Foarte greu! Compania de drumuri spune că, în zilele astea, încep lucrările, vedeţi pe cineva pe aici? Nu. Nu cred şi nici nu o să înceapă nici peste 10 ani”,”Două - trei ore, o oră, depinde cum dă drumul la bariere. E periculos, e pericol de accidente pe aicea? Este. Se bagă unii în faţă, alţii în spate, care cum”, ”De fiecare când vin din Italia trebuie să stau câte două ore la coadă. Compania de drumuri spune că au început lucrările. Uită-te tu acum în faţă şi spune-ne ce vezi? Nu se vede nimic. Nu este nici un muncitor!”.
”Cred că singuri se denigrează în momentul în care de doi ani stau lucrările neconservate şi sunt sigur că cetăţenii îşi dau seama că denigrarea este proprie şi denigrarea vine datorită faptului că domnul Ponta a oprit finanţarea pentru aceste pasaje”, susține Gheorghe Falcă, primarul Aradului.
Cele două pasaje, unul peste linia Arad - Bucureşti şi unul peste liniile Arad - Curtici şi Arad - Brad, ar fi trebuie să fie gata încă din august 2012. Cele două treceri aveau iniţial un cost total de execuţie de 13 milioane de euro. Aproximativ 7 milioane au fost investite deja în construcţia ajunsă între timp în paragină.
reporter: Dan Codre operator: Cristian Kovacs editor web: Călin Țenche