Autorităţile maghiare doresc modernizarea a 222 de garnituri de metrou de pe magistrala M3 din Budapesta. Proiectul nu înseamna numai refacerea caroseriilor şi interioarelor vagoanelor, ci şi motorizări noi. Este pentru prima dată când două companii ale unor antreprenori locali se asociază pentru a câștiga un contract pe pieţele externe.
”Avem experienţa de 120 de ani în construcţia de material rulant, iar împreună cu celelalte două firme româneşti am găsit părţile comune pentru a participa la această procedură şi să sperăm că vom şi fi declaraţi eligibili”, afirmă Sârbu Gheorghe, director general Astra Vagoane Călători.
Deşi deocamdată nu s-a stabilit ce va face fiecare din parteneri, cel mai probabil aici la Arad vor fi produse carcasele, vor fi vopsite şi vor fi realizate amenajările interioare.
Uzina Electropunere Craiova a reluat anul trecut, dupa 24 de ani de stagnare, tradiţia producţiei de locomotive.
Licitaţia se desfăşoară în două etape. Există o procedură de precalificare, după care ofertanţii vor depune oferta tehnică şi oferta finaciară. Românii se vor bate cu francezii de la Alstom, cehii de la Skoda, dar şi cu companii din Rusia.
Reporter: Dan Codre Operator: Cristian Kovacs Editor web: Călin Țenche