Din cauza faptului că abia reușesc să traverseze calea ferată fără să își distrugă mașinile, șoferii încetinesc foarte mult, ceea ce duce la formarea de coloane. Acestea ating adesea chiar şi cinci kilometri. Una dintre trecerile distruse trebuia reparată în weekend-ul trecut, dar, cu toate că au închis drumul național și au deviat circulația, muncitorii nu au modificat nimic. La locul intervenției, nici urmă de vreo lucrare, nici urmă de vreo îmbunătățire. Deși șoferii au trebuit să ocolească această porțiune de drum timp de două zile, confortul lor nu a crescut deloc.
Pe un drum pe care trec zilnic 40.000 de mașini, orice întârziere contează. În loc să treacă peste linii fără să simtă, șoferii sunt acum nevoiți chiar să oprească, ceea ce duce la formarea de coloane lungi de mai mulți kilometri în fiecare punct în care DN 7 trece peste calea ferată.
"În cursul zilei sau când e un vârf de circulație se ajunge la coloane lungi de patru - cinci kilometri. Vă închipuiți, de la barieră și până la intrare, dincolo de intrare, mult spre satul Mândruloc, este coloană de mașini" a declarat, pentru Digi24 Timișoara, Ioan Crișan, primarul localităţii Vladimirescu.
Şoferii care au fost afectaţi direct de această problemă şi-au exprimat supărarea: "Foarte foarte rea e trecerea! Foarte rea! Cât îmi ia să trec zona asta? Chiar şi patru ore jumătate", "Trecerile sunt dezastruoase, ca de obicei! Circulăm zilnic pe aici și... Cu ce viteză se poate trece? Pasul melcului. Cam așa ceva", "Groaznic. Ce să zic? Eu trec zilnic de patru - cinci ori pe aici. E jale! Merg cu 10 km pe oră".
Două din cele cinci treceri cu probleme nu ar mai fi fost necesare dacă acest pasaj ar fi fost finalizat. Numai că lucrarea a fost abandonată acum mai bine de un an şi, momentan, nu există niciun termen de finalizare.
În aceeași situație se găsește și bariera de pe centura de est a Aradului. Și aici șoferii se înghesuie zilnic din cauza gropilor, în timp ce pasajul ce trebuia să îi scutească de probleme zace părăsit. Ultimele modernizări ale trecerilor peste calea ferată s-au făcut la Arad în 2008, dar au rezistat numai trei ani. De atunci și până astăzi, viteza cu care se poate trece o cale ferată în zonă a scăzut de la 80 la sub 10 km pe oră.
reporter: Dan Codre
operator: Cristi Kovacs
editor web: Răzvan Bulacu