Noul terminal al Aeroportului Internaţional Arad are o suprafaţă totală de 4200 de metri pătraţi. De trei ori mai mult decât vechea aerogară. În ceea ce priveşte numărul de pasageri care vor putea să fie deserviţi de noua construcţie, este de zece ori mai mare în comparaţie cu posibilităţile de până acum ale aeroportului.
„Avem o satisfacţie foarte mare că în Arad, atât Aeroportul este modern în acest moment, gara este modernă, avem centura în regim de autostradă, putem fi acum conectaţi atât în interiorul României cât şi în afara României cu rapiditate şi cu multă performanţă”, spune Gheorghe Falcă, primarul Aradului.
Ridicarea noului terminal de la Arad a fost plătit, în proporţie de 95%, de constructor. În următorii 3 ani, Consiliul Judeţean, instituţia care are în proprietate aeroportul, va rambursa banii în mai multe rate.
„Sigur este o primă condiţie care era necesară şi pe care am îndeplinit-o, mai departe e nevoie să continuăm pe zona de marketing, pe promovare, în aşa fel încât din vară să avem curse interne şi internaţionale aşa cum ne-o dorim cu toţii”, a declarat și Adrian Ţolea, preşedinte interimar al Consiliului Judeţean Arad.
O companie aeriană din Olanda s-a arătat deja dispusă să îşi organizeze o bază pe aeroportul din Arad. Primele curse regulate vor fi disponibile din vara acestui an.
„Destinaţiile au fost stabilite, au fost comunicate şi în interviurile precedente, două zboruri pe săptămână către Verona, tot două către Stuttgart, Viena şi Bucureşti – zilnic”, a precizat și Dan Bălăcel – directorul Aeroportului Internaţional Arad.
Oficialii aeroportului spun că noul terminal va fi folosit ca zonă de plecări, în timp ce vechea clădire, construită în perioada interbelică, va găzdui zona de sosiri. Aeroportul va avea în continuare și terminalul cargo, de asemenea modernizat, care se întinde pe o suprafață de 700 de metri pătraţi.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs