Adus aproape în faliment după ce centura în regim de autostradă a fost construită chiar prin curtea lui, Aeroportul din Arad îşi revine încet. Mai sunt necesare multe investiţii până să ajungă să concureze ca număr de pasageri cu aerobaza din Timişoara. O demonstrează şi ultimul clasament al Asociaţiei Aeroporturilor din România, unde Aradul ocupă locul 11 cu un tranzit de 28.000 de pasageri, în scădere faţă de 2013 când a avut aproape 40.000 de pasageri. Dintre aeroporturile devansate, două aerogări, cea de la Băneasa şi cea din Suceava, se află în prezent în reparaţii. Fruntaşe în clasament sunt Aeroporturile din Otopeni, Cluj şi Timişoara, cu un trafic de sute de mii de pasageri.
Clasament naţional
Locul 1 - Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni - 8,3 milioane pasageri
Locul 2 - Aeroportul „Avram Iancu" Cluj Napoca - 1,17 milioane pasageri
Locul 3 - Aeroportul „Traian Vuia" Timişoara - 735.000 pasageri
...
Locul 11 - Aeroportul Internaţional Arad - 28.000 pasageri
Locul 12 - Aeroportul Internaţional Baia Mare - 21.000 pasageri
Locul 13 - Aeroportul Internaţional Satu Mare 12.800 pasageri
...
Locul 16 - Aeroportul "Ştefan cel Mare" Suceava - 219 pasageri
”Această poziţionare este una normală, având în vedere stadiul în care ne aflăm astăzi, dotările care le avem, piaţa pe care o deservim. Cu siguranţă, niciodată nu putem să ne comparăm cu un aeroport regional sau cu un aeroport care reprezintă capitala ţării”, spune Ovidiu Moşneag, directorul comercial al Aeroportului Arad.
Momentan, aeroportul din Arad dispune doar de această aerogară veche construită în perioada interbelică. De când a fost făcută clădirea şi până astăzi, capacitatea avioanelor a evoluat atât de mult încât în acest moment pentru ca încăperile din interior să se umple e suficient să ajungă aici simultan două aeronave.
Există însă perspective pentru un viitor mai bun. Consiliul Judeţean Arad, instituţie care are în proprietate aeroportul, doreşte construirea unui nou terminal modern. ”Transformarea terminalului este varianta cea mai bună şi cea mai puţin costisitoare pentru dezvoltarea aeroportului Arad, considerăm că odată finalizată această investiţie, aeroportul va avea oportunitatea de a atrage noi operatori aerieni”, afirmă Andreea Oţoiu, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Arad.
Alături de aerogară, un alt obstacol care stă în calea dezvoltării aeroportului din Arad îl reprezintă pista de aterizare şi decolare. Aceasta a fost scurtată recent cu 180 de metri, iar acum aici nu pot să opereze avioanele de mare capacitate.
”Vom prezenta Consiliului de administraţie dorinţa nostră de a ne îndrepta din nou împotriva celor de la CNADNR, tocmai pentru a ne aduce la starea la care am fost iniţial, adică să avem o pistă de cel puţin 2000 de metri”, ne-a anunțat Ovidiu Moşneag.
Aeroportul din Arad a reuşit să îşi recupereze luna trecută de la Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale daunele pentru reconfigurarea sistemului de balizaj, modificare pe care instituţia a fost obligată să o facă. Traseul centurii în regim de autostradă a Aradului a trecut chiar prin mijlocul pistei. Din cauza şoselei de mare viteză, aeroportul a ajuns să nu aibă nici o cursă în 2011. Între timp, situaţia s-a mai ameliorat aici operând în prezent două zboruri pe săptămână.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche