Pentru că sunt noi şi sensibile, reclamele pe tramvaiele Siemens din Oradea sunt mult mai scumpe. 550 de euro plătesc în fiecare lună cei care vor să-şi expună produsele pe aceste vehicule iar firma care doreşte reclama lasă o garanţie în cazul în care tramvaiul se va deteriora când va fi curăţat.
"Readucerea în stare iniţială tehnică, estetică a vehiculului este posibilă prin contract şi prin garanţiile depuse prin filele cec s-a asigurat că acest lucru se va întâmpla pe banii furnizorului", spune Csuzi Istvan, directorul societăţii locale de transport din Oradea.
"Sumele încasate sunt de 1400 de euro pentru fiecare tramvai Siemens în cuantum de 4200 Euro. Aceste sume sunt garantate prin bilete la ordin. Ele vor fi încasate în situaţia în care se va deteriora suprafaţa", explică Tiberiu Szatmari, responsabilul de marketing al societăţii locale de transport.
Mai bine de jumătate dintre mijloacele de transport din Oradea au fost decorate cu reclame astfel că oraşul este printre primele din România care are cele mai mari venituri proprii din publicitate.
"Din veniturile totale ale unităţii noastre, 53% reprezentate din reclame şi din vânzările de bilete şi abonamente, faţă de celelalte regii din ţară unde această pondere este de aproximativ 42-43 %", susţine Diana Popa, contabila societăţii locale de transport din Oradea.
Călătorii nu sunt deranjaţi de reclamele pe mijloacele de transport în comun.
"Din moment ce şi afară sunt foarte folosite reclamele de pe autobuze şi tramvaie. Nu aş vedea de ce noi să nu avem."
"Îşi fac reclamă şi plătesc pentru asta, deci nu cred că e o problemă."
Din cele 10 tramvaie Siemens din Oradea, trei au fost deja decorate cu reclame.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Gabor Szilagyi