Spaniolii termină autostrada în Bihor. Contractul cu executantul a fost semnat azi, la Oradea

Data publicării:
autostrada Transilvania Suplac
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

"Reușim ca după 8 ani de zile, de când s-au sistat lucrările la autostrada Suplac-Borș, să semnăm din nou contractul pentru continuarea acestei autostrăzi", a declarat, după semnarea contractului, Claudiu Pop, prefectul de Bihor.

Cei care vor continua lucrările abandonate de compania Bechtel fac parte dintr-o asociere de firme spaniole și românești. Acestea sunt grupate sub umbrela concernului Corsan Corviam Construccion, a șaptea companie de construcții din Spania.

"Suntem implicați în lucrări în toată lumea și majoritatea lucrărilor le facem în străinătate. Sper ca în acest proiect să reușim și să oferim calitatea ce ne caracterizează lucrării", a susţinut Jose Emanuel Morales, director în cadrul Corsan Corviam-Isolux Corsan.

Iar aceasta se va face la un preț mult sub cel cerut de constructorii de la Bechtel. "S-a ajuns la un preț mediu de 2,59 de milioane de euro pe kilometru. Dacă Bechtel ar fi rămas pe contract am fi plătit 4,4 milioane de euro", explică Narcis Neaga, directorul CNADNR.

Astfel, cei 60 de kilometri ai tronsonului 3C al autostrăzii Transilvania vor fi finalizați cu 701 milioane de lei. "Unul din proiectele finațate din acciză va fi tronsonul Suplacu de Barcău - Borș. Pe viitor încercăm 2014-2020 să îl pune pe fonduri europene de reușim. Dacă nu, avem finanțare asigurată", spune directorul CNADNR.

Deși în anii în care au fost abandonate, structurile autostrăzii au fost afectate de intemperii, spaniolii cred că vor realiza o lucrare care să nu pună probleme de siguranță.

Termenul de execuție a lucrării este de 54 de luni. Din acestea, 21 de luni vor dedicate exclusiv realizării structurilor. Restul perioadei o reprezintă garanția pentru lucrare.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
JD Vance: „Pur și simplu urăsc să tot salvăm Europa”. Mesajele private ale oficialilor americani care au...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa