Lucrările la podul vechi de 40 de ani de pe centura Oradei au început în toamna lui 2011, imediat după ce a fost dat în folosinţă podul geamăn, construit de Compania Naţională de Autostrăzi. După ce au spart asfaltul, muncitorii au descoperit că întreaga construcţie are nevoie de lucrări mult mai ample faţă de cele programate. În acest fel, suma necesară s-ar fi dublat şi ar fi ajuns la un milion 300 de mii de euro.
Imediat, ministerul Transporturilor a reziliat contractul şi a promis că va organiza o altă licitaţie când va avea banii necesari. Nici acum, după mai bine de doi ani, lucrările nu au fost reluate.
"Podul ar fi trebuit să preia circulaţia de pe două benzi ale şoselei de centură a oraşului Oradea, însă acum şoferii care circulă pe cele patru benzi sunt nevoiţi să se înghesuie pe un singur pod atunci când vor să traverseze Crişul Repede. La ore de vârf, însă, aglomeraţia este foarte mare", detaliază reporterul Digi24 Oradea Florina Fofiu.
"Motivul pentru care ne-au scos nouă lucrările din execuţie în acel moment a fost lipsa banilor; ei sperau la acel moment că vor obţine bani suplimentari pentru nişte lucrări suplimentare de consolidare şi lucrări de amploare mai mare faţă de cât am avut noi în proiect la momentul respectiv", susţine Călin Roman, directorul unei firme de construcţii din Oradea.
Un alt şantier de peste un milion de euro a fost abandonat în centrul oraşului din lipsă de bani. Este vorba despre malul Crişului Repede, care ar fi trebuit să fie amenajat în urmă cu un an. Ministerul Mediului a uitat să mai trimită banii.
"Pentru a finaliza lucrarea am mai avea nevoie de 5,8 milioane de lei. Din păcate, până în prezent nu am primit nici o listă de program", explică Anca Mihociu, purtătorul de cuvânt al ABA Crişuri Bihor.
În lipsa banilor de la Guvern, nici Primăria Oradea nu poate prelua aceste şantiere, din acelaşi motiv: nu are fonduri.
reporter: Florina Fofiu
operator: Darius Pop
editor web: Adrian Laboş