Proiectul presupune o extindere a pistei aeroportului, dar și lărgirea căii de rulare destinată aeronavelor. Va fi amenajată o platformă care va asigura staționarea a șase avioane. Inițial, 14 companii s-au arătat dispuse să realizeze lucrările, însă doar patru s-au calificat.
"Se construieşte o pistă nouă mai lungă cu 300 de metri, deci va avea 2100 de metri faţă de cea actuală şi o lăţime betonată de 45 de metri. Coeficientul de rezistenţă este de 14, coeficientul noii piste va fi de 55", a precizat Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului din Oradea.
Asta înseamnă că la Oradea vor putea ateriza aeronave mari de tip Boeing si Airbus.
"Valoarea estimată a contractului, inclusiv cheltuielile directe sau indirecte şi neprevăzute, a fost de 101.232.054 de lei", a completat Viorel Băican, şeful serviciului de achiziţii publice a Aeroportului din Oradea.
Asocierea de firme austriece a câştigat proiectul...
...pentru 79.912.000 de lei. Constructorii mai au nevoie de un ordin de începere a lucrărilor, care va fi dat doar după ce Curtea de Apel se va pronunţa în cazul contestaţiei depuse de firmele participante la licitaţie.
"Ne dorim să primim ordinul de începere repede, ca să putem demara aceste lucrări care se vor derula în trei etape. Prima etapă am vrea să o construim înainte de Crăciun anul acesta", susţine Harald Braun, directorul diviziei de infrastructură Porr Construct.
"În ţara asta, pe moment, toate procedurile în construcţii sunt foarte dificile. Nici un proiect fără contestaţii", a remarcat Klaus Bleckenwegner, administratorul Porr Construct.
Constructorii promit că aeroportul va fi închis pentru maximum două luni. Dacă lucrărilor vor întârzia, firma va fi aspru amendată.
"În condiţiile în care dumnealor depăşesc cu o zi acest termen de 59 de zile cu câte zile depăşesc, se înmulţeşte cu 50 de mii de euro pe zi", spune directorul Aeroportului din Oradea.
Termenul limită de realizare a pistei este 31 octombrie 2015.
reporter: Bogdan Costea
operator: Constantin Gheorghiţă
editor web: Adrian Laboş