Din seara de miercuri, 28 noiembrie, pietonii pot circula pe Podul Centenarului din Oradea, în timp ce mașinile vor avea acces pe noua construcție de luni, 3 decembrie. Construit peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede, noul pod a fost terminat mai repede decât termenul prevăzut în contract, luna ianuarie a anului viitor.
Lucrările la noul pod au început în luna ianuarie și au fost realizate de socierea de firme Freyrom SA - Procons Group SRL - Electro Excel Green Consulting SRL - SC Aquacons SRL. Constructorii au semnat un contract de 11,3 milioane de lei și aveau obligația să termine totul în termen de 12 luni.
Mai multe fotografii - aici.
Primii care au trecut miercuri seara pe podul lung de 80 de metri și larg de 18 metri au fost pietonii. De la începutul săptămânii viitoare se va deschide și circulația rutieră. Acest lucru va duce la modificări în traficul din zonă.
Astfel, pe malul drept al Crișului Repede:
• Strada Academiei se va transforma în stradă cu dublu sens, prin desființarea locurilor de parcare pe ambele sensuri.
• Strada Moscovei, între Strada Academiei și strada Ady Endre se va transforma în stradă cu dublu sens.
• Strada Roman Ciorogariu, între Strada Academiei și strada Nicolae Iorga va deveni stradă cu dublu sens.
• Strada Nicolae Iorga devine stradă cu dublu sens.
• Strada Ady Endre, între Roman Ciorogariu și Szigligeti Ede se transformă în stradă cu sens unic și se va circula dinspre Roman Ciorogariu înspre Szigligeti Ede.
• Strada Dunărea, între strada Cometei și strada Mihai Eminescu, devine stradă cu dublu sens.
Pe arterele de pe malul stâng al Crișului Repede:
• Strada Principatelor Unite, de la Podul Centenarului până la Strada Constructorilor se transformă în stradă cu dublu sens
• La intersecția străzilor Constructorilor și Principatelor Unite se va amenaja un sens giratoriu marcat pe carosabil.
• Pe Strada Plevnei se va schimba sensul de circulație și se va circula dinspre Podul Centenarului înspre strada Tudor Vladimirescu, cu prioritate față de strada Simion Ștefan.
Editor web: Adrian Laboș