Regionalizarea, prin ochii elevilor

Data publicării:
regionalizare 20040313-52766

Elevii olimpici la geografie sînt convinşi că ştiu mai bine decît politicienii cum ar trebui restructurată împărţirea administrativă a României. Proiectul cu opt regiuni li se pare elevilor greşit din start. Mai mult de 5 nu ar trebui sub nici o formă. Să spunem: Dobrogea că acolo exista interese economice speciale, Muntenia, Oltenia zone care se diferenţiază, desi multi din pacate le confunda intr-un tot unitar. Transilvania, Moldova şI eventual o regiune specială a Capitalei. explica un elev.

"Oltenia, Muntenia ar putea fi in aceeşi regiune deoarece este câmpie şi ar putea funcţiona o parte cu cealalta. Pe cand in aceasta parte a Transilvaniei, Clujul e de cealaltă parte a munţilor, iar cei din Oradea ar ajunge mai greu la Cluj" crede un alt participant la olimpiada de geografie. Profesorii cred şi ei că politicienii ar trebui să se ţină cont şi de părerile geografilor. Lucian Ropa, profesor de geografie crede: "Lor ar trebui să li se acorde un rol important pentru că nu putem sa constituim regiuni cu judeţe despărţite de anumite forme de relief sau unde transportul să se facă cu dificulatăţi." Profesorii spun că reorganizarea României în formaţiuni politico-administrative are trebui să se regăsească pe viitor şi în programa şcolară, aşa cum e cazul în alte ţări. Daniela Duma, profesor de geografie explica: "Atât la nivel naţional, cât şi continental dar şi extraeuropean capitolul regionalizării există şi tratează caracteristicile regiunii respective." "Ar trebui studiat mai amplu acest subiect al regionalizării in România" crede o eleva. Dacă regionalizarea se va realiza în acest an, aşa cum propun politicienii, profesorii vor introduce din toamnă lecţii care să reflecte aceste schimbări.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri