Proiect: două linii noi de tramvai vor fi amenajate în Oradea

Data publicării:
proiect linii
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În 1989, în Oradea era dată în folosinţă ultima linie de tramvai, cea cu numărul 2.

"De atunci oraşul a evoluat foarte mult. Să ne gândim la reţeaua de supermarketuri, unde nu avem acoperire pentru transportul public. Este necesară o extindere a reţelei de cale ferată pentru tramvaie", spune Vasile Kajtor, şeful secţiei infrastructură a OTL.

Aşa că autorităţile au venit cu propunerea amenajării a două linii noi de tramvai. Prima ar putea fi construită în zona de sud a oraşului.

"Să pornim pe Aradului, ieşim după podul Peţa, în spatele centrelor comerciale până la piaţa de vechituri, traversăm Armatei Române şi ajungem la depourile OTL, de unde putem ieşi direct în Cantemir", explică Istvan Csuzi, directorul companiei orădene de transport local OTL.

O altă variantă prevede legarea printr-o linie de tramvai a Aeroportului de Calea Aradului.

O altă linie, lungă de doi kilometri...

...este prevăzută să lege Oradea de parcul industrial de pe Şoseaua Borşului.

"Trebuie să ne facem un depou cel puţin în aer liber, respectiv ieşirea spre parcul industrial, unde în anii viitori preconizăm că vor fi cel puţin 5 mii de locuri de muncă. Astfel va fi indispensabil şi circulaţia tramvaielor în interiorul parcului industrial", susţine Istvan Csuzi.

"Vom încerca să folosim ultima tehnologie, pentru ca liniile să fie de calitate", dă asigurări şeful secţiei infrastructură a OTL.

În total, ar urma să fie amenajate linii de tramvai pe o distanţă de 7 kilometri, care se vor adăuga celor aproape 40 de kilometri existenţi. Pentru extinderea reţelei vor fi folosite fonduri eruropene în valoare de 12 milioane de euro. Proiectul de construire a liniilor de tramvai din Oradea va fi primul din România după 1989.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Obiceiurile europene legate de duș care îi șochează pe americani. Unul din ele privește spălatul zilnic
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa