Produse tradiționale, în fața hypermarketului

Data publicării:
cioban 150515
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

La chioșcul amenajat de Ioan Sterp la intrarea într-un centru comercial din Oradea clienții sosesc încă de la primele ore ale dimineții. Încântați de calitatea produselor, fiecare își cumpără măcar un produs.

"Super, este calitativ perfectă. De-asta și cumpăr, naturală și o consumăm cu plăcere."

Cea mai cerută este brânza telemea, care costă 20 de lei kilogramul. Smântâna este vândută cu 12 lei kilogramul, iar pentru cașcavalul afumat vânzătorul cere 35 de lei pe kilogram. Deși și-a deschis punctul de vânzare doar de un an, ciobanul Ionică, așa cum îl știu clienții fideli, și-a câștigat deja un renume.

"- De cât timp cumpărați de aici și cum vi se pare?
- De câteva luni bune și intenționez să merg înainte."

"Smântână ca și la ciobanul de la firmă nu găsim nicăieri."

"- De aici cumpăr de obicei.
- Și prețul cum vi se pare?
- Bun, mai ieftin ca în piață."

Sibian de origine, Ioan Sterp s-a stabilit în Bihor unde crește peste o mie de oi. Spune că și-a făcut propriul magazin ca să-și vândă produsele direct clienților, nu intermediarilor, la jumătate de preț. A ales o zonă intens circulată ca să-și promoveze mai bine afacerea.

"Am încercat să ne facem o afacere a noastră să vindem un produs natural. Suntem foarte mulțumiți de punctul acesta de desfacere. Acum dacă am ajuns să avem acest stand ținem pasul cu lumea", spune Ioan Sterp.

Oferă doar produse tradiționale, preparate după rețete păstrate din generație în generație. "De mici învățăm de la părinți ne duc în brânzărie, ne arată așa se face brânza, așa se face cașul, așa se face untul, toate produsele de la stână."

Specialiștii spun că astfel de afaceri pot fi profitabile, dacă sunt promovate corespunzător. "Asta înseamnă educație antreprenorială suplimentară, înseamnă principii și valori bine alese și înseamnă o comunicare impecabilă cu cei care îți pot fi clienți", susţine Dacian Palladi, analist financiar.

Ioan Sterp spune că până acum a reușit să vândă tot ce a produs. Asta înseamnă în jur de 300 de kilograme de preparate în fiecare lună.

Reporter: Mariana Gurgu
Operatori: Cristian Rusu, Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Ce nu ni se spune despre relațiile cu America. „Dacă am fi suficient de deștepți, am face asta”
Newsweek
Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai. Beneficiază 1.000.000 de pensionari
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...