Prinţul Charles, atras de mierea de pe Valea Barcăului

Data publicării:
miere-54500

În vară, când prinţul Charles ar putea să revină în Transilvania, va fi invitat să vină în Sălaj, pe Valea Barcăului, acasă la mierea pe care în urmă cu un an a apreciat-o atât de mult. Alteța sa regală este fascinată de produsele tradiţionale, așa că există mari șanse să dea un răspuns afirmativ.

„Noi ne dorim şi facem demersuri în sensul de a-l invita într-o vizită aici pe Valea Barcăului în Sălaj. Ar însemna foarte mult pentru micii producători, în scopul promovării judeţului şi a produselor care se fac aici în zonă" a afirmatAlin Prunean- preşedintele Fundatiei Agapis

În urmă cu doi ani, când a gustat din preparatele dulci, moștenitorul tronului Marii Britanii a fost impresionat de gustul şi fineţea lor. Miere cu hribi, scorţişoară, ardei iute sau cafea sunt doar câteva dintre sortimentele preparate pe Valea Barcăului.

„ Am avut ocazia să particip la o întâlnire privată cu alteţa sa regală prinţul Charles în 2011. I-am oferit Alteţei sale regale un coş cu produsele noastre, miere cu prune uscate" ne-a spus Alin Prunean- preşedintele Fundatiei Agapis

Sătenii de pe Valea Barcăului recunosc că vizita prinţului ar fi o onoare pentru ei.

Pe o linie de producţie modernă, operată de doar două angajate, sunt preparate produse apreciate la toate târgurile internaţionale, mai ales că

au şi efecte terapeutice.

„Îndrăznim să susţinem că avem aici primul produs apicol corect ambalat , cel puţin în România. Pentru a-şi păstra proprietăţile terapeutice trebuie să fie ambalat într-un ambalaj de striclă şi apoi ferit de razele soarelui" a afirmat Alin Prunean- preşedintele Fundatiei Agapis

„Grupul nostru ţintă sunt persoanele educate, cu vârste între 25 şi 45 de ani" sustine Laura Chirilă-responsabil de marketing

„Nu e greu. Ne-am obişnuit, ne place. Ar fi bine să meargă şi facem ceva folositor" ne-a marturisit Maria Ecedi - muncitoare

Alin Prunean este este atât de mândru de produsele sale încât a pus la cale un proiect ambiţios prin care promoveze mierea de Sălaj în străinătate. Astfel s-a ajuns la produsul exclusivist „The art of DAR", lansat anul trecut la Paris, la cel mai mare târg de produse alimentare din lume. Mierea și gemul de Viscri sunt puse în borcane ceruite și argintate, încadrate de rame de stejar realizate de mai mulți meșteri populari. Completat cu o linguriţă de argint masiv, produsul va fi realizat în 1001 de exemplare, la un preț de 365 de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri