Autorităţile locale au "furat" startul la proiectul de reabilitare a magistralelor din Oradea. La începutul anului au semnat deja un contract în valoare de 20 de milioane de euro pentru refacerea unei porţiuni de 24 de kilometri de reţele. Însă înţelegerea cu firma constructoare a fost că plăţile să fie făcute doar după ce primăria va obţine finanţarea din fonduri europene.
"Lucrările nu s-au derulat într-un ritm corespunzător, pe de o parte pentru că nu am avut finanțare, trebuie să discutăm deschis, constructorul trebuia să ducă lucrările pe bugetele proprii", spune Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Într-o fază avansată de pregătire a documentaţiei pentru finanţare se află şi proiectul construirii unui terminal intermodal în Oradea. Până când ghidurile necesare obţinerii banilor europene vor fi gata, autorităţile au demarat procedurile de preluare de la Vama Oradea a unui teren, unde va fi amenajat terminalul.
"Avem ceva schimburi de adrese cu Ministerul de Finanțe, mai trebuie să completăm, mai trebuie să facem ceva dezmembrări. Eu sper că undeva într-o lună-două, putem să facem această chestiune", susţine edilul orădean.
Primăria vrea să preia şi un teren pe care se va construi o porţiune de 600 de metri din drumul expres al oraşului. Lucrările la aest sector vor dura 45 de zile, susţine primarul de Oradea.
"Am avut o discuție cu domnul Ministru al Transporturilor ieri și, sper, că în următoarele două luni de zile vom putea prelua acest amplasament, deci avem promisiunea ministerului că se va face acest transfer de amplasament", explică Ilie Bolojan.
În această vară vor începe lucrările şi la un pasaj subteran care va lega cartierul Oncea de Bulevardul Ştefan cel Mare. Construcţia va dura trei luni şi va costa trei sute de mii de euro plus TVA, bani proveniţi din fonduri locale.
Reporter: Adrian Ciucuriță
Operator: Gabor Szilagyi