Ordinul cu numărul 733 din 13 mai 2013 semnat de ministrul Transporturilor ameninţa să pună definitiv capăt existenţei meseriei de instructor auto independent. Actul nu le mai permitea instructorilor să profeseze ca persoane fizice autorizate.
"Instructorii auto sunt obligaţi să se autorizeze practic ca şi scoli de şoferi. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă acest lucru, că trebuie să facă dovada unei baze materiale", spune avocatul Anca Toescu.
"Ar trebui să angajăm personal, profesor de legislaţie, un cadru medical pentru primul ajutor, plus o secretară pe lângă asta ar mai fi şi chiria pentru o sală", completează Janos Tako, reprezentantul instructorilor auto din Bihor.
Asta înseamnă cheltuieli de până la 4 mii de euro. Instructorii spun că suma nu este la îndemâna tuturor, motiv pentru care au cerut anularea ordinului de ministru.
"85 de instructori, ne-am hotărât să facem o plângere prealabilă şi am fost personal la Bucureşti, dar când am acţionat în judecată am rămas doar 60", susţine Janos Tako.
Curtea de Apel Oradea, a admis cererea formulată de reclamanţi şi a dispus suspendarea în privinţa acestora a anexei 1 a ordinului 733 din 2013 a Ministerului Transporturilor până la soluţionarea definitivă a cauzei.
Mai precis, instructorii sunt scutiţi de cheltuielile prevăzute iniţial. Ordinul îi nemulţumeşte şi pe deţinătorii şcolilor auto, obligaţi să doteze maşinile cu GPS şi camere de supraveghere.
La următorul termen instanţa ar putea decide anularea în totalitate a ordinului. Acest lucru s-a întâmplat la mai multe instaţe din ţară: Braşov, Suceava şi Bucureşti.
reporter: Bogdan Costea
operator: Monica Pop
editor web: Adrian Laboş