Platforma online creată de Consiliul Judeţean Bihor prezintă informații în română, maghiară și engleză și poate fi accesată de pe orice browser de internet și de pe telefoanele mobile. Vizitatorii pot afla în timp util:
"Toate traseele care sunt operate de către serviciul public de transport persoane în trafic judeţean. Se găsesc toate orarele la care pot fi folosite autobusele, tarifele, firmele care operează, hărţi, staţiile traseelor", a detaliat Horea Carţiş, directorul de cabinet al președintelui CJ Bihor.
La secțiunea "Alertă" sunt disponibile informații despre drumurile blocate sau cursele anulate.
"Să nu mai fii nevoit să te duci la agenție,mai sunt și agenții care dau păcăleală, mi se pare ok."
"Foarte bine că omul se poate informa, să știe unde merge."
Până acum în lipsa unor surse de informații, vizitatorii pierdeau minute bune pe marginea drumului în așteptarea unui autobuz.
"În această stație de autobuz din Băile Felix nu există niciun afiș care să îi informeze pe turiști cu privire la orele de plecare sau de sosire ale mijloacelor de transport în comun", a observat Claudiu Mihuț, reporter Digi24 Oradea.
bihortransport.ro este primul de acest gen creat de o autoritate locală din România. Proiectul nu este însă finalizat: în următoarele luni va fi creat un alt portal care pe lângă înformațiile legate de transport va conține și date despre principalele atracții turistice din județ.
"În momentul de față turistul poate să aibă o informație trunchiată, să știe că într-o anumită zonă există peșteri, dar să nu știe că în zona poate mânca tradițional, poate vizita case vechi sau poate să își petreacă timpul alături de meșteri populari", susţine Răzvan Dumbravă, directorul executiv al Agenției de Management al Destinației Bihor.
În 2015 numărul turiștilor ajunși la Oradea a crescut cu 17%. Tendința se menține și în acest an, o dată cu reabilitarea aeroportului.
Reporteri: Claudiu Mihuț, Romana Fărcaş
Operator: Florin Lucuța