Pista aeroportului din Oradea este spartă acum cu ajutorul unui utilaj special. Este vorba despre o ghilotină care cântăreşte nu mai puţin de 7 tone.
"Prin accelerare are mult mai multă forţă şi are o capacitate de vreo 5 mii de metri pătraţi pe zi. Eu cred că mâine seară zona pe care o vedeţi acum e spartă în etapa unu", dă asigurări Harald Braun, reprezentantul firmei constructoare.
Chiar dacă muncitorii au început să spargă 300 de metri din pista de decolare-aterizare, aeroportul se va închide efectiv din 22 aprilie. Până atunci vor putea ateriza avionalele de mici dimensiuni.
"Pot ateriza ateriza avioane de tip inclusiv ATR 42 cu care este dotată compania Tarom şi în aceste condiţii cu prag decalat la aeroportul nostru", susţine Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului din Oradea.
Însă compania Tarom a anulat deja cursele către şi dinspre Oradea. Lucrările de modernizare a aeroportului vor costa aproape 130 de milioane de lei; mai bine de jumătate din bani au fost obţinuţi din fonduri europene.
Pista aeroportului din Oradea se va prelungi cu 300 de metri. Lucrările ar trebui să fie gata până în 31 octombrie, când avionalele de mari dimensiuni vor putea decola şi ateriza de pe noua pistă.
Reporter: Florina Fofiu Operator: Robert Rezmuves Editor web: Adrian Laboş