Peste trei milioane de euro a costat cel mai lung şi important pasaj suprateran de pe centura Oradei. Chiar dacă lucrările au avansat în ritm alert, iar inaugurarea părea posibilă chiar şi cu câteva luni înainte de termenul de finalizare, podul a fost deschis abia marţi. La mai bine de o lună de la data la care, prin contract, pasajul trebuie să fie gata.
Întârzierea terminării pasajului a fost cauzată de devierea unei conducte de apă. Muncitorii şi-au dat seama că lucrările la culee, adică infrastructura de la capătul podului care susţine calea de acces şi preia vibraţiile, pot afecta reţeaua de alimentare a oraşului.
"Conductele au fost predate proiectantului cu altă poziție. În momentul în care s-a poziționat culeea, atunci s-a dat seama că aceste conducte au o deviație față de plan", explică Octavian Balogh, directorul Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale.
Din cauza întârzierii, constructorul riscă să fie obligat la plata unor penalităţi.
"Pentru perioada scursă de la momentul 29 ianuarie până la momentul recepției, dacă vor fi penalități pentru această perioadă, acestea vor fi calculate la momentul recepției", spune Claudiu Pop, prefectul județului Bihor.
"Eu chiar doresc să felicit pe toți cei implicați în acest proiect, după părerea mea este într-adevăr o adevărată lucrare de artă", susţine directorul Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale.
Noul pasaj suprateran peste calea ferată se întinde pe o distanţă de aproape 1,8 kilometri. Podul care face parte din construcţie are 75 de metri lungime, nouă metri înălţime şi două benzi pe sens.
Reporteri: Bogdan Costea, Adrian Ciucuriţă
Operator: Gabor Szilagyi