Printre primii care au folosit aplicaţia de reclamaţii online se numără şi Eugen Negruţiu. A observat că pe una dintre cele mai circulate străzi din Oradea bucăţile de pavaj sunt distruse şi a hotărât să sesizeze primăria. A făcut-o online, ca să economisească timp.
"Cu ajutorul aplicaţiei Oradea City Report intru în aplicaţie; după ce configurez profilul adaug petiţia. O trimit şi primesc un raport în ce stadiu se află petiţia."
"Dacă este acceptată, ea porneşte către dispeceratele operatorilor, de unde, în funcţie de statusul rezolvării problemelor, va primi notificări: în lucru, rezolvată sau, dacă este cazul, respingere", a precizat Eduard Florea, managerul public al Oradei.
Prima aplicaţie de acest tip dezvoltată de o primărie din România, Oradea City Report le permite utilizatorilor să anunţe autorităţile despre orice situaţie: de la avarii în reţelele de apă până la situaţii legate de salubritate, ordine publică ori transportul în comun. Totul e gratuit, iar localnicii pot însoţi reclamaţiile cu fotografii sau cu localizarea prin GPS a zonei cu probleme.
"Ea dă posibilitatea fiecăruia să sesizeze problemele pe care fiecare le vede pur şi simplu plimbându-se prin oraş. Atunci putem spune că primăria are peste 100 de mii de agenţi care o sesizează sau îi aduc la cunoştinţă problemele oraşului", susţine Mihai Jurcă, manager de proiect.
"Este o idee bună, pentru că trăim într-o eră a tehnologizării şi marea majoritate a lumii din Oradea şi România are un smartphone."
"Foarte interesantă şi accesibilă oriunde şi oricând să fii în temă cu problemele oraşului."
Dezvoltarea aplicaţiei a costat 6 mii de euro şi va fi urmată de alte două proiecte similare. Acestea le vor permite orădenilor să achite taxele de pe telefonul mobil ori să afle care sunt evenimentele organizate în oraş.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Darius Pop
Editor web: Adrian Laboş