România va avea, în premieră, un pilot la startul cursei considerată cel puțin la fel de celebră ca Indianapolis sau Le Mans. Acest statut îi revine orădeanului Andrei Mitrașcă, multiplu campion național la grupele A3 și H4 care speră să lase o impresie cât mai bună.
„Nu mă aştept să fie o cursă solicitantă, foarte solicitantă din punct de fizic pentru mine. Totuşi nu mă duc să fac un rezultat mare pentru că nu am cum. Mă bat cu maşini de 500, 600 de cai. Maşina mea are 180 de cai", spune Andrei Mitrașcă.
Ajuns pe tărâmul făgăduinţei, pilotul orădean nu se sperie de traseul pe care-l aşteaptă, chiar dacă diferenţa de altitudine de la start până la sosire este de aproape 1.500 de metri.
„Singurul lucru la care voi fi concentrat, voi fi să mă duc competitiv, să fac un timp bun pentru maşina pe care o am eu şi să ajung sus, la final", îşi doreşte campionul României.
Recordul traseului, a cărui linie de sosire este situată la 4.300 de metri altitudine, îi aparţine multiplului campion mondial de raliuri, Sebastien Loeb. Francezul a stabilit cel mai bun timp în 2013, la volanul unui Peugeot de 875 de cai putere.