Un designer din Baia Mare face ca numele României să se audă peste tot în lume. Antonio Meze a ştiut să îmbrace sunetul de înaltă fidelitate într-o formă care se vinde foarte bine: produce căşti audio din lemn. La doi ani după lansare le vinde pe jumătate de glob şi are de gând să cucerească toată planeta.
"Întrucât nu am găsit nimic care să fie confortabil, să sune bine și să arate bine, toate în acelasi timp, am decis că ar trebui să le proiectez eu", spune Antonio Meze, fondatorul brandului.
Tânărul din Baia Mare vorbeşte în limba engleză ca să îl înţeleagă toţi clienţii lui din lume: din Franța, Germania sau Marea Britanie până în Statele Unite, Japonia, Hong Kong, Taiwan şi Coreea.
Într-o lume în care succesul de pe piaţa de hi-tech înseamnă produse scoase din filmele ştiinţifico-fantastice, Antonio a pariat pe trecut. A mizat pe lemn aproape şase ani de cercetare şi dezvoltare pentru că îşi dorea perfecţiunea! Numai pentru a obţine forma şi textura cupelor, lemnul este tratat cu lacuri speciale până la 45 de zile.
"Deși am lucrat în trecut ca și designer de produs pentru diverse agenții și brand-uri, să duci un produs de la proiectare până la producție și marketing e cu totul altă poveste."
"Fiecare pereche de căști e a acelui client. Va fi unică și are și un aspect deosebit. Lemnul dă o nuanță, o căldură, o senzație, să spun așa. În momentul în care pui mâna pe lemn e diferit de orice altceva", spune Mircea Fânățan, manager şi co-fondator.
În plus, căştile sunt realizate din componente individuale, prinse cu șuruburi, astfel că orice piesă poate fi, în timp, înlocuită. Calitatea sunetului și design-ul ieşit din comun au făcut ideea românilor foarte căutată.
"Există nișe de tot felul, deci orice produs faci, care e bun și interesant, îi poți găsi o piață undeva în lume", spune Antonio Meze.
Producția de serie se face în Asia, dar "centrul de comandă" - cum îi place echipei să îl numească, este în oraşul natal al lui Antonio, Baia Mare. Aici, 11 tineri entuziaşti lucrează zi de zi pentru a îmbunătăţi face căştile şi mai performante. Şi tot aici gândesc altele noi.
Strategiile de marketing pentru Europa, America şi Asia se schiţează tot în Baia Mare. La fel și planul de vânzări. Cea mai mare parte a câştigurilor vine din vânzările online, iar clienţii contribuie şi ei la dezvoltare.
"Reacțiile au fost tot timpul pozitive pentru că am încercat tot timpul să oferim o calitate superioară prin căștile noastre, am încercat să le optimizăm pe baza feedback-ului primit de la clienții noștri", susţine Răzvan Horge, social media.
În mai puțin de doi ani, mii de artişti şi oameni simpli, aflaţi în căutarea calităţii şi designului, au devenit clienţi ai afacerii pornite de un creier din Maramureş.
Călin Lihet, designer de produs: "Confortul înseamnă nu doar confortul când le ai pe cap, ci și confortul pe care ți-l dă, confortul vizual pe care îl ai când vezi un produs de genul ăsta."
Lorand Czibere, marketing și PR: "Am reușit să stârnim curiozitatea comunității de audiofili și chiar și cei care sunt numai entuziasmați de audio și de căști prin design, iar apoi a venit confirmarea sunetului."
Cu 4 produse lansate deja și încă 6 în lucru, Antonio Meze și echipa au atins un prim vârf din visul lor. Următorul pas - să mute producţia căştilor în România şi să atragă în grupul lor şi mai mulți tineri, la fel de pasionați și dedicați.
Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa