Angajaţii Fiscului taxează Guvernul. 22 de mii de funcţionari din întreaga ţară au întrerupt dimineaţă lucrul, iar contribuabilii nu şi-au mai putut plăti taxele, într-o perioadă în care încasările la buget sunt vitale. Angajaţii Finanţelor sunt nemulţumiţi de legea salalizării şi spun că dacă va fi aplicată în forma actuală, vor pierde foarte mulți bani.
În Maramureș, 358 de angajați din cele 4 unități fiscale au oprit lucrul în această dimineață.
Dumitru Borodi, lider de sindicat, Finanțele Maramureș: "Se tot fac afirmații în presă că vor angaja 35 de mii de specialiști pentru impozitul pe gospodărie… eu consider că ar trebui să îi plătească pe ai noștri suficient de bine ca să ne facem treaba, pentru că adunăm bugetul acestei țări."
Pe lângã legea salarizãrii, finanțiștii reclamã condițiile de lucru, deficitul de personal și faptul cã promovãrile în cadrul instituției sunt blocate.
Lucian Bălan, președintele Sindicatului Finanțiștilor Maramureș: "Suntem supuși anumitor condiții de stres aici. Suntem înjurați, suntem ameninţați. Decontările se fac cu foarte mare întârziere, își folosesc mașina proprie pentru aceste deplasări. Sistemul de calcul este foarte învechit, calculatoarele noastre sunt achiziționate în 2005."
În tot acest timp, contribuabilii veniți cu treabã la Finanțe, așteptau.
"- De vreo 2 ore. - Și? - Și așteptăm pentru pasaport că avem programare la Pașapoarte."
"Vin de la 27 de kilometri și nu e nimeni, nicăieri."
"Nu trebuia să facă spontan, din respect pentru public. Înțelegem că revendică niște drepturi, sunt drepturile dânșilor, dar trebuia să ne înțeleagă și pe noi."
Cristian Herţa și-a luat special o zi de concediu de la serviciu și a străbătut peste 150 de kilometri pentru a ajunge la Finanțe. A găsit însă angajații în fața instituției.
"Am de plătit ceva, nu știu ce e, nu am reușit să aflu. Și nu e nimeni, nu știu la ce ghișeu trebuie să mă duc... Pierd timpul aici…"
Proteste au fost și în Oradea, unde angajații Fiscului au declanșat o grevă spontană dimineață. Deși sindicaliștii din sistemul vamal au anunțat că își susțin colegii din Finanțe prin metoda "excesului de zel", în vămile din Bihor activitatea s-a desfăşurat normal.
Reporter: Izabela Jurasko Operator: Kristian Kosa Editor web: Adrian Laboş
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.