În Oradea, podul din zona străzii Dragoş Vodă şi podul Densuşianu, care deserveşte centura orasului, sunt considerate tronsoane strategice ale reţelei rutiere. Stau nefolosite după ce lucrările au fost abandonate la jumătate. În cazul primului pod, firma constructoare s-a confruntat cu probleme financiare.
"Din iarna lui 2013, când ne-a devenit clar că această firmă nu va primi finaţare pentru a realiza investiţia, am reziliat unilateral contractul, ca urmare a faptului că firma Macio nu şi-a îndeplinit obligaţia de a realiza podul", spune Mircea Mălan, viceprimarul municipiului Oradea.
Podul pe jumătate finalizat necesită lucrări de încă un milion şi jumătate de euro.
"Lucrările vor reîncepe în primăvara anului viitor. Până atunci se va termina faza de proiectare şi reexpertizare şi sper ca în cursul anului viitor să se finalizeze aceste lucrări", dă asigurări Mălan.
38 de milioane de euro, necesare pentru drumurile din Bihor
Podul Densuşianu trebuia să fie deschis circulatiei în toamna anului 2012. Lucrările au fost oprite după ce Ministerul Transporturilor nu a plătit constructorul.
"În proiectul iniţial era cuprinsă îndepărtarea structurii podului, turnarea unei plăci de suprastructură şi asfaltarea acestuia. În urma execuţiei s-a constatat necesitatea unor lucrări suplimentare şi, din lipsă de investiţii, lucrarea a rămas neexecutată", detaliază Traian Bulzan, inginer la firma de construcţii
Tot din lipsa banilor, drumurile ce leagă Oradea de Beiuş şi de Arad nu au fost refăcute, iar lucrările la tronsonul de autostradă din Bihor între Borş şi Suplacu de Barcau par să nu se mai finalizeze. "Autostrada Oradea-Constanţa cred că nu va fi realizată nici peste 50 de ani. Dacă în 23 de ani de capitalism nu am fost în stare decât de 100 şi ceva de kilometri...", spune, cu năduf, un şofer.
Pentru lucrările de infrastructură abandonate in ultimii 3 ani în judeţul Bihor ar fi nevoie de peste 38 de milioane de euro.