În fiecare dimineaţă, Mirona verifică pe telefonul mobil mesajele primite. Printre ele se află şi tema pe care eleva o are de făcut la ora de fizică. Profesorul Valentin Cucer a remarcat că elevii par mai interesaţi de tehnologie decât de maniera clasică de predare la tabla sau manuale, fapt confirmat şi de părinţi.
De aceea, profesorul de fizică a pus la punct un sistem de predare bazat pe noua tehnologie. La ore lecţia este proiectată pe perete, în loc să fie scrisă cu creta pe tablă, iar lecţiile sunt transferate direct în căsuţele poştale de pe internet ale elevilor.
"La terminarea orei, în pauză, le trimit copiilor pe internet aceste prezentări power point. Am liste pe calculator cu fiecare clasă. În momentul în care elevul deschide acasă e-amilul şi-l mai vizionează o dată, de două ori e ca şi cum ar asista încă o dată la predare", spune profesorul Cucer.
Cu un simplu clik, elevii pot trimite dascălului rezovarea problemelor de pe smartphone sau de pe tabletă.
"Dacă problema este mai uşoară, poţi să o rezolvi oriunde: în parc, într-un loc public, într-un centru comercial sau în mijlocul de transport", spune Ioana Cociuba, elevă.
"Este mult mai uşor, îţi face mai multă plăcere. Nu e nevoie să stai toată ziua cu caietele în faţă", crede şi Mirona Balog.
Astfel, profesorul Valentin Cucer a observat că „rezultatele sunt mai mult decât încurajatoare; copiii au o motivaţie în plus, pentru că folosesc calculatorul şi internetul."
Captaţi de maniera de predare a profesorului de fizică, elevii îşi doresc ca metoda să fie extinsă şi la alte materii.
reporter: Bogdan Costea
operator: Constantin Gheorghiţă
editor web: Adrian Laboş