Daniela s-a angajat ca operatoare call-center la firma băimăreană în luna februarie. Sarcina ei era să vândă prin telefon produse naturiste, pe care însă nici ea și nici colegele ei nu le-au văzut vreodată.
"Există o bază de date cu niște clienți, noi trebuia să îi sunăm pe fiecare în parte. Noi luăm datele clienților, i le transmiteam ei și ea trebuia să se ocupe de trimiterea coletelor."
"Punctul de lucru al call-center-ului funcționa într-o încăpere situată la etajul 2 al clădirii din spatele meu. Aici fetele sunau zilnic clienții și înregistrau comenzi", spune Izabela Jurasko, corespondent Digi24 Oradea.
Sute de apeluri erau date săptămânal și zeci de comenzi au fost preluate din întreaga țară. Cei mai mulți dintre clienți au primit pachete incomplete. Este și cazul Anei Nicoară, o clujeancă de 66 de ani, bolnavă de diabet. Femeia a comandat un pachet format din 3 produse naturiste care costa 150 de lei. Când a primit coletul, la finalul lunii martie, a constatat că din comandă lipsea un produs.
"Am sunat la numărul de telefon de pe factură și nu mi-a răspuns nimeni. După trei săptămâni m-au sunat ei să mă întrebe dacă am primit toate trei flacoanele. Atunci au descoperit că la pachet sunt puse trei și primești doar două."
I s-a promis că va primi și ultimul flacon, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat. În situația ei sunt mai mulți clienți din toată țara.
"Erau multi clienți nemulțumiți care sunau înapoi sau nu mai doreau să audă de noi și primeam insulte din partea clienților", îşi aminteşte angajată a call-center-ului.
"S-a întâmplat, într-adevăr, să greşesc, să uit să pun un produs sau să încurc produsele între ele. În momentul în care ea (nr. angajata) îşi resună clientul să vadă dacă a ajuns comanda. Dacă ea îmi zice că nu a fost OK comanda, eu livrez către client ceea ce lipseşte din pachet", spune administratorul firmei.
Nici operatoarele call-centerului nu și-au luat banii pe mai multe luni. În total, aproape 3 mii de lei fiecare.
"Tot ne-a zis că o să ne plătească, o să ne plătească, o să ne plătească și niciodată nu ne-a plătit."
"Într-adevăr, există restanţe salariale. Am încercat să mergem pe cale amiabilă, nu am reuşit nicicum", spune administratorul firmei.
Angajatele firmei au sesizat Inspectoratul de Muncă și Poliția Maramureș.
Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa