Specialiştii au observat deja schimbările făcute de cunoscutul motor de căutare.
"Site-urile care sunt optimizate pentru tablete, pentru telefoane mobile, cu link-uri ușor de accesat, text care se redimensioneză automa la dimensiunea ecranului tactil, aceste site-uri sunt mai sus în clasificare. Iar celelate vor suferi scăderi ale nivelului de ratting", explică Arthur Weber, inginer IT.
Primele care au de suferit sunt firmele care vând produse sau servicii online.
"O firmă de transport aerian care acum câteva zile era pe primul loc și în momentul de față este pe al patrulea loc, pentru că nu este optimizat pentru telefoane mobile, iar Google îl penalizează, el ajunge pe locul 4", a detaliat Radu Ladislau Nagy, programator.
Potrivit lui Alexandru Mang, senior softer developer, "este important ca site-urile să nu mai conțină acele tehnologii cu animații flash care încurcă indexarea paginii și mai mult. Google va căuta dacă site-ul are link-urile prea apropiate atunci când e vizualizat de pe telefonul mobil - din nou va considera că este nu e optimizat."
Ca să se conformeze noului algoritm, Primăria Oradea a luat măsuri.
"În ce privește Oradea City App, ea a fost prevăzută a fi prietenoasă cu telefonul mobil și apare în primele rezultate ale motorului Google. Orice aplicație informatică concepută sau realizată va ține cont de acest principiu", a promis Mihai Jurcă, directorul executiv al Asociației de Promovare a Turismului în Oradea și Regiune.
Pentru a vedea dacă un site este optimizat pentru telefoane poate fi utilizată aplicația "mobile friendly test", pe care Google o oferă gratuit. Firmele sau persoanele care vor să fie găsite cât mai ușor pe internet pot apela cu succes la firme specializate, care pot oferii soluții de optimizare. Preţurile încep de la 100 de euro.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves