Cu puțin timp înainte de ora 9, școlarii s-au așezat în bănci și au așteptat cuminți primirea subiectelor.
Printre ei s-a aflat Daria Creț, care de curând a câștigat olimpiada județeană de Limba și Literatura Română. În ultimele săptămâni a parcurs la clasă mai multe modele de subiecte, motiv pentru care a recunoscut:
"- Nu am emoții.
- Cum de ești asa sigură pe tine?
- Am mai dat teste de evaluare și nu mi se pare că aș avea motive să îmi fac emoții."
Chiar dacă alții le-au avut, emoțiile au dispărut când copiii au văzut subiectele. Pe parcursul a 60 de minute, școlarii au avut de răspuns unor cerințe bazate pe text, au scris o compunere argumentativă și au descris un personaj.
"Mi-a plăcut subiectul."
"Mi s-a părut ușor, nu a fost greu."
"Cred că subiectele au fost accesibile. Din percepția pe care am avut-o atunci când îi supravegheam și din impresia lăsată de ei cred că s-au descurcat și au avut timp suficient la dispoziție", este de părere Simona Cobe, învățătoare la școala Dacia din Oradea.
Supravegherea a fost făcută de către profesorii și învățătorii care nu predau la clasa respectivă.
"Subiectele au venit printr-o persoană de contact de la minister, cu parolele necesare și au fost multiplicate într-un număr de exemplare în funcție de numărul elevilor din clasă, iar aceștia și-au desfășurat activitatea în clasele lor proprii", a explicat Florian Hava, directorul școlii Dacia din Oradea.
Lucrările vor fi corectate în școli, iar rezultatele vor fi trimise la Ministerul Educației. Notele primite nu vor fi trecute în catalog, dar vor indica evoluția elevilor din clasa a doua până la examenul de capacitate.
Mâine școlarii de clasa a patra vor susține examenul la matematică.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Florin Lucuța