După opt ani de la debutul lucrărilor de reabilitare, epopeea drumului naţional 76 Oradea - Deva este departe de a se încheia. Dimpotrivă, un nou capitol este deschis o dată cu decizia CNAIR de a rezilia contractului cu firma responsabilă pentru modernizarea a peste 30 de kilometri de şosea. Urmează noi licitaţii pentru găsirea altui constructor.
O şosea plinã de gropi, denivelãri şi semafoare. Aşa aratã traseul dintre localitãţile Ştei şi Vârfuri.
"Suntem nemulţumiţi că nu se mai termină şi am vrea să se facă un drum bun şi să se poată circula în condiţii bune", spune un şofer.
"Ne deranjează pentru că facem mult până la Deva: 120 de kilometri din Beiuş îi parcurgem cam în trei ore. Distanţa asta cam în două ore ar trebui parcursă normal", explică alt conducător auto.
La asta se adaugã anunţul fãcut sãptãmâna trecutã de Compania Naţionalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere care a reziliat contractul cu firma Construct Mod, ce trebuia sã modernizeze peste 30 de kilometri din DN76. CNAIR a invocat faptul cã lucrãrile nu au fost terminate la timp de constructor. Acesta din urmã dã vina pe un subcontractor care trebuia sã finalizeze tronsonul anul acesta.
"Lucrările arată în halul ăsta că aşa au fost abandonate de Trameco. Antreprenorul general e Construct Mod, dar Trameco a executat lucrările şi le-au abandonat, au redus lucrările începând cu luna august", susţine un şef de şantier din cadrul Construct Mod.
Contactaţi de Digi24, reprezentanţii subcontractorului spun cã au preluat un şantier cu foarte multe probleme şi cã nu şi-au primit banii la timp pentru lucrãrile efectuate. De altfel, firma Trameco luptã în instanţã pentru recuperarea a peste un milion de euro de la antreprenorul general, la care s-ar putea adãuga şi penalitãţi.
"Probabil că se uită că dânşii au avut un contract semnat cu noi în 2016, l-au suspendat pe motiv că noi nu le-am plătit, dar ei trebuiau să îşi respecte contractul. Şi şi-au făcut două facturi fictive pe care le-au cerut la plată şi pe urmă se spune că noi nu ne-am plătit facturile, dar cele două facturi nu respectau contractul", a declarat Mirela Sălăgean, director adjunct Construct Mod.
Finalizarea lucrărilor se amână astfel cu cel puţin un an. CNAIR este nevoită să organizeze o licitaţie pentru a găsi un nou constructor.
"A fost trimisă de către Minister (n.r. - Min. Transporturilor) decizia de reziliere a contractului şi în momentul de faţă de pregăteşte documentaţia pentru o nouă achiziţie de lucrări ca să se termine contractul acolo anul viitor", a declarat, pentru Digi24 Oradea, Radu Băruţa, director regionala Cluj a CNAIR.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboş