Drumul Național 76 Oradea - Ştei a intrat încă de acum câțiva ani în ruşinosul top al celor mai proaste şosele din ţară. Aproape că nu este şofer care să circule în zonă şi care să nu fi avut probleme la maşină din cauza gropilor şi a denivelărilor.
"Schimbăm bucșele, tot ce se distruge la loviturile de groapă", spune un şofer. "Consumăm mai mult combustibil, faci un viraj brusc - poți face un accident."
"La 10 drumuri schimbi pivoții."
"Habar nu am cine e vinovat acolo."
Însă autorităţile au găsit vinovaţii: firmele angajate să repare drumul, dar care nu au făcut-o. Astfel că, în luna mai a acestui an, directorul Companiei Naţionale de Drumuri a decis rezilierea contractului cu constructorii, după ce a simţit pe propria piele ce înseamnă o călătorie pe această şosea.
La mai bine de două luni de la acel moment, prefectul de Bihor a anunţat că licitaţia pentru reabilitarea şoselei între Oradea şi Pocola va fi reluată pe 20-21 august.
"Datorită implicării instituției Prefectului, procedura de depunere a ofertelor pe SEAP, de atribuire a început să se deruleze. Sperăm ca în cel mai scurt timp să putem circula între Oradea și Beiuş", a anunţat Claudia Timofte, șefa Cancelariei prefectului de Bihor.
"Sunt pesimist", reacţionează şoferii. "Da... în 2030 cred - eu așa zic la cum se lucrează. Doi oameni cu lopata la un cap de pod."
Potrivit prefectului de Bihor, cele 3 tronsoane - două de câte 15 kilometri şi unul de 17 kilometri - ale porţiunii Oradea-Pocola din DN 76 trebuie executate în termen de 75 de zile.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş