Se circulă în ritm de melc la intrarea în Oradea dinspre Cluj-Napoca. Zona este sub asediul miilor de maşini care se târăsc pe parcursul mai multor kilometri. Asta pentru că Drumul Naţional 1, care trece prin comuna Oşorhei, are doar două benzi, insuficiente pentru numărul mare de vehicule. În plus, deşi au rol de calmare a traficului, alveolele de la intrarea în localitate mai mult îl încurcă. Cea mai bună soluţie ar fi o centură ocolitoare, spun autorităţile.
La primele ore ale dimineţii, dar şi după-amiaza, când navetiştii se întorc acasă, traficul din Oşorhei a aproape paralizat. Cozile se întind pe kilometri întregi, până la intrarea în Oradea.
"Dezastruos mai bine zis, catastrofă! Atâtea maşini... De multe ori 10 minute aştepţi la trecerea de pietoni."
"Mai mult, dinspre Oradea înspre Cluj este când un kilometru se face în două ore", confirmă Ioan Gligor, viceprimarul comunei Oşorhei.
Traficul se desfăşoară greoi din cauza „insulelor" de calmare a traficului - construcţii amplasate chiar în mijlocul şoselei - dar şi a celor două sensuri giratorii aflate la intrarea şi la ieşirea din comună.
"Dezastru, mai ales de când au făcut minunile astea. Numai că... la ce sunt bune astea? E aproape cimitirul şi nu trebuie duşi departe oamenii."
"Circulaţia este îngreunată şi din cauza faptului că traficul se desfăşoară pe patru benzi de circulaţie, dinspre Oradea înspre Cluj- Napoca, iar după sensul giratoriu drumul se îngustează şi rămân doar două benzi", a observat Anca Deac, reporter Digi24 Oradea.
Un studiu realizat în ultimii cinci ani arată că la fiecare zece minute prin Oşorhei trec aproximativ 200 de maşini, pe o distanţă de doar trei kilometri. Ca să aerisească traficul în localitate, edilii vor să acceseze fonduri europene pentru o şosea ocolitoare.
"O centură pe care cei care vor să meargă mai departe înspre Aleşd să nu intre prin Oşorhei", susţine viceprimarul de Oşorhei.
Pentru realizarea proiectului, autorităţile din Oşorhei au nevoie de acordul municipalităţii orădene de prelungire a centurii oraşului.
Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuţa
Editor web: Adrian Laboş