Deşi au rolul declarat de a calma traficul, alveolele care vor fi construite în mijlocul drumului naţional 1, lângă Oradea, mai mult îl încurcă. Din cauza lucrărilor de amenajare a "insulelor" de pe şosea, în zonă e deschisă o singură bandă, pe care maşinile circulă alternativ. Pe lângă aglomeraţia provocată de lucrări, şoferii spun că bordurile reprezintă un adevărat pericol prin felul în care sunt construite.
sursă imagini: Facebook/ Nicoleta Roxana Mermeze/Info Trafic jud. Bihor
De câteva zile, şoferii care tranzitează comuna bihoreană Oşorhei, aflată pe DN1, la doi paşi de Oradea, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. Muncitorii amenajează nişte zone de calmare a traficului, motiv pentru care se formează coloane kilometrice care se mişcă în ritm de melc.
"E aglomeraţie, staţi să vedeţi imediat ce aglomeraţie e, că lucrează în partea aceea", spune un localnic.
"În total vor fi realizate patru alveole pe o distanţă de aproximativ cinci kilometri. Deocamdată muncitorii lărgesc carosabilul, după care vor amenaja insulele pentru calmarea traficului pe mijlocul şoselei", explică Anca Deac, reporter Digi24 Oradea.
Blocaţi în trafic de lucrările de amenajare, şoferii critică noile construcţii care, în opinia lor, mai mult încurcă circulaţia şi pot provoca accidente.
"Nu e un avantaj, e un dezavantaj. Dacă făcea la intrarea în localitate... dar sunt localităţi în care sunt 4-5 insule."
"E un dezastru pentru trafic, mai ales pentru traficul mare, internaţional. Imaginaţi-vă, vine un tir şi găseşte insuliţa aia, la 80 km la oră."
"Trebuie autostrăzi, nu DN1. Alt drum nu este, până se termină autostrăzile, singurul trafic pe aici circulă, nu?"
Pe DN1 au fost amenajate până acum mai multe astfel de zone de reducere a vitezei. Şoferii au reclamat de mai multe ori mărimea necorespunzătoare sau bordurile prea mari ale acestora. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comandat deja un studiu pentru a stabili cum pot fi modificate aceste construcţii.
"Noi am cerut mai multe chestii: o lăţime mai mică a alveolelor şi o alungire a lor, la ieşirile din localităţi; alveola pe partea de ieşire să fie în linie dreaptă, pentru că alveola face pe intrare reducerea; reducerea înălţimilor a acelor borduri la 4 centimetri, faţă de asfalt", detaliază Eugen Cecan, şeful Direcţiei de Drumuri Cluj.
"Insulele" de calmare a traficului sunt realizate într-un proiect european derulat de CNAIR. Construcţiile sunt amplasate în sate lineare şi în zone cu risc de accidente.
Reporter: Anca Deac
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş