DN1 | Ambuteiaje din cauza unor lucrãri în zona localităţii Oşorhei

Data actualizării: Data publicării:
aglomeratie DN1

Deşi au rolul declarat de a calma traficul, alveolele care vor fi construite în mijlocul drumului naţional 1, lângă Oradea, mai mult îl încurcă. Din cauza lucrărilor de amenajare a "insulelor" de pe şosea, în zonă e deschisă o singură bandă, pe care maşinile circulă alternativ. Pe lângă aglomeraţia provocată de lucrări, şoferii spun că bordurile reprezintă un adevărat pericol prin felul în care sunt construite.

sursă imagini: Facebook/ Nicoleta Roxana Mermeze/Info Trafic jud. Bihor

De câteva zile, şoferii care tranzitează comuna bihoreană Oşorhei, aflată pe DN1, la doi paşi de Oradea, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. Muncitorii amenajează nişte zone de calmare a traficului, motiv pentru care se formează coloane kilometrice care se mişcă în ritm de melc.

"E aglomeraţie, staţi să vedeţi imediat ce aglomeraţie e, că lucrează în partea aceea", spune un localnic.

"În total vor fi realizate patru alveole pe o distanţă de aproximativ cinci kilometri. Deocamdată muncitorii lărgesc carosabilul, după care vor amenaja insulele pentru calmarea traficului pe mijlocul şoselei", explică Anca Deac, reporter Digi24 Oradea.

Blocaţi în trafic de lucrările de amenajare, şoferii critică noile construcţii care, în opinia lor, mai mult încurcă circulaţia şi pot provoca accidente.

"Nu e un avantaj, e un dezavantaj. Dacă făcea la intrarea în localitate... dar sunt localităţi în care sunt 4-5 insule."

"E un dezastru pentru trafic, mai ales pentru traficul mare, internaţional. Imaginaţi-vă, vine un tir şi găseşte insuliţa aia, la 80 km la oră."

"Trebuie autostrăzi, nu DN1. Alt drum nu este, până se termină autostrăzile, singurul trafic pe aici circulă, nu?"

Pe DN1 au fost amenajate până acum mai multe astfel de zone de reducere a vitezei. Şoferii au reclamat de mai multe ori mărimea necorespunzătoare sau bordurile prea mari ale acestora. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comandat deja un studiu pentru a stabili cum pot fi modificate aceste construcţii.

"Noi am cerut mai multe chestii: o lăţime mai mică a alveolelor şi o alungire a lor, la ieşirile din localităţi; alveola pe partea de ieşire să fie în linie dreaptă, pentru că alveola face pe intrare reducerea; reducerea înălţimilor a acelor borduri la 4 centimetri, faţă de asfalt", detaliază Eugen Cecan, şeful Direcţiei de Drumuri Cluj.

"Insulele" de calmare a traficului sunt realizate într-un proiect european derulat de CNAIR. Construcţiile sunt amplasate în sate lineare şi în zone cu risc de accidente.

Reporter: Anca Deac
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...