Potrivit unei definiţii cunoscute de toţi şoferii, o şosea este compusă din calea de rulare și semnalizările rutiere aferente. Există însă drumuri care fac excepție de la regulă.
"Singurul drum național pe care nici un marcaj nu s-a efectuat e drumul național 76 Vașcău-Beiuș-Oradea", confirmă comisarul-șef Silviu Popa, șeful Biroului circulație din Poliția Rutieră Bihor.
Mai precis, pe şosea nu s-a realizat niciun marcaj permanent, de culoare albă, ci doar cele temporare, care delimitează zonele aflate în lucru. Doar că şi acestea au dispărut în câteva zile de pe kilometri întregi. Acum, șoferii au mari dificultăți în a sesiza delimitările benzilor.
"Nu se vede nimic."
"Vopseaua este foarte slabă."
"Faci o depășire și nu observi că este linie continuă sau e întreruptă."
"Sunt situații când, din cauza lipsei vizibilității, conducătorii auto pot ajunge pe contrasens, ceea ce la un impact frontal este foarte grav", spune comisarul-șef Silviu Popa.
Iar tabloul este completat de gropile care apar cu sutele în calea şoferilor. Drumarii spun că au reparat craterele din asfalt, dar șoferii îi contrazic.
"Ce plombe? Au pus plombe? Nu se vede nimic!"
"Efectiv l-au tasat acolo cu picioarele domnule. Asta e drum?"
Răspunsul la această întrebare îl dau numeroase capace de roţi lăsate de șoferi la marginea drumului din cauza denivelărilor sau gropilor pe care nu le-au putut evita. Pentru anul viitor, nu există fonduri alocate special pentru refacerea drumului naţional 76.
reporter: Bogdan Costea
operator Darius Pop
editor web: Adrian Laboș