Aglomerație în vămi și pierderi enorme pentru firmele de transport! Camioanele au format, azi, cozi întinse pe kilometri întregi la graniţa cu Ungaria. Vecinii maghiari au impus restricţii de circulaţie săptămâna trecută, din cauza unei sărbători naţionale, iar traficul a fost reluat abia azi-noapte. S-a circulat, însă, foarte greu, iar timpii de așteptare în vămi au depășit două ore. Nemulțumiți de situație, șoferii au răbufnit.
”De două ore stăm în coadă; de 2 ore şi jumătate, dar e bine. A fost când am stat şi patru ore”, spune un șofer de camion.
”Bineînţeles că nu e convenabil deloc. Cui îi convine să stea, să piardă timpul?”, se întreabă alt șofer.
”- În fiecare zi aceeaşi coadă.
- Ajungeţi la timp la destinaţie?
- Nu prea”, recunoaște un camionagiu.
Autoritățile maghiare au impus, săptămâna trecută, două restricții de circulație pentru camioanele mai grele de 7,5 tone: prima - de joi, de la ora 23, până vineri, la aceeași oră, iar a doua de sâmbătă seara până duminică, aproape de miezul nopții. După ridicarea interdicțiilor s-au format cozi kilometrice de camioane la granița româno-maghiară. În Borș, autotrenurile s-au încolonat pe aproape 5 kilometri.
”La vehiculele de mare tonaj, se înregistrează timpi de aşteptare la PTF Borş de 140 de minute, se lucrează pe trei artere cu 5 poliţişti de frontieră. La Nădlac II, timpul de aşteptare este de 180 de minute, se lucrează pe 4 artere”, a precizat comisarul-șef Laura Bondar, purtătorul de cuvânt al ITPF Oradea.
”De regulă, controlul în punctul vamal durează între 5 şi 10 minute, timp în care toate camioanele sunt controlate, iar şoferii sunt verificaţi în trei baze de date diferite”, a relatat Claudiu Mihuţ, jurnalist Digi24 Oradea.
Mulți șoferi de camioane spun că așteptarea în vămi le dă peste cap programul, iar firmele de transport trebuie să plătească penalități pentru că marfa nu ajunge la timp la destinație.
Reporter: Claudiu Mihuţ
Operator: Florin Lucuţa