Pentru a face economii, conducerea societăţii orădene de transport în comun a schimbat strategia. La vechile tramvaie au fost refolosite unele materiale şi nu au mai fost cumpărate piese noi, mai scumpe.
"La tramvaiele Tatra, la care am achiziţionat câteva second hand-uri din Europa de Vest, am reuşit cu circa 40% să reducem costurile de mentenanţă, refolosind materiale recondiţionate. Nu mai trebuie să cumpărăm piese noi pentru acele tramvaie Tatra", spune Istvan Csuzi, directorul regiei orădene de transport în comun.
În cazul modernelor tramvaie Siemens, şefii societăţii au preferat să apeleze încă din 2008 la propriii specialişti.
"Pentru tramvaiele Siemens, la momentul aducerii acestora în Oradea, a fost adusă o echipă la Viena pentru specializare. Din acel moment, numai noi reparăm aceste tramvaie", susţine Liviu Tuduc, șeful secției tramvaie din cadrul OTL.
Chiar şi aşa, ieşirea din garanţie a garniturilor a făcut ca unele piese să fie cumpărate pe bani grei din străinătate. Un singur bandaj pentru roţi costă 1400 de euro, în timp ce repararea unuia dintre tramvaiele Siemens a costat 8 mii de euro.
"La tramvaiele noi probleme nu au existat, în afara unor probleme electronice pe un tramvai. La aceste tramvaie costurile sunt destul de mari", dezvăluie Viorel Pop, directorul tehnic al regiei orădene de transport.
Cheltuielile cu repararea tramvaielor din Oradea s-au redus la jumătate şi datorită laboratorului de mecatronică, în funcțiune de doi ani. Acesta a permis gestionarea eficientă a problemelor tehnice.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Constantin Gheorghiță
Editor web: Constantin Gheorghiţă