Dacă în mod obişnuit, distanţa de 63 de kilometri dintre Oradea şi Beiuş este parcursă în cel mult 50 de minut. De când a intrat în reparaţii, intervalul s-a dublate.
"Foarte prost şi pierdem foarte mult timp la semafoare."
"E dezastru ce se întâmplă pe aici."
"Consumăm benzină şi distrugem maşinile, suspensiile. Sunt gropi, denivelări un tronson mai jos decât celălalt de drum şi asta la drum european!"
Din cauza lucrărilor şoferii sunt obligaţi să circule pe un singur fi zeci de kilometri şi să aştepte în coloane interminabile. Peste toate se adaugă restricţia de viteză care obliga şoferii să circule pe drumul european la fel ca pe un drum de ţară.
"-Cum e să circuli pe un drum european cu 40 de kilometri la oră?
-Foarte, foarte rău!"
Deşi semafoarele indică faptul că în zonă lucrări, şoferii spun că nu au văzut muncitori în zonă.
Autorităţile locale spun că deşi nu au în administrare acest drum, au atenţionat compania naţională de drumuri şi autostrăzi despre situaţia în care se află acest sector din Bihor. Şoferii din Beiuş spun că vor să organizeze un protest pentru a determina autorităţile, dar şi firmele să grăbească lucrările.
Pentru drumul european 79 Oradea-Deva şi pentru sectorul Oradea-Beiuş prima licitaţie de reabilitare a fost făcută în 2008. Firma care a câştigat atunci a intrat în insolveţă şi au fost organizate noi atribuiri de lucrări în 2012-2013. Acum, pe tronsonul Oradea-Deva lucrează 4 firme ce se află în stadii diferite cu lucrările. Conform noilor contracte, drumul ar trebui să fie circulabil în 2015.
reporter: Bogdan Costea
operator: Robert Rezmuves
editor web: Adrian Laboş