Timp de mai multe zile muncitorii societăţii de transport în comun din Oradea au verificat în amănunt toate tramvaiele și autobuzele. Au căutat eventuale defecţiuni, dar şi probleme la instalațiile de încăzire. Asta pentru că prin oraş vor circula doar vehiculele care le oferă căldură călătorilor. În plus, conducerea OTL le-a transmis şoferilor şi vatmanilor să nu facă economie prin nepornirea radiatoarelor sau aerotermelor.
"În acest moment nu avem nici un autobuz și nici un tramvai la care sistemul de încălzire să nu funcționeze. Programul de funcționare a încălzirii nu este la decizia șoferului, ci e afișat în fiecare vehicul în spatele șoferului, vatmanului, se poate verifica", spune Istvan Csuzi, directorul societății de transport local Oradea.
De azi în Oradea circula 45 tramvaie și 60 autobuze încălzite permanent. Măsura a fost luată ca elevii ce folosesc transportul în comun să nu fie afectaţi de temperaturile coborâte de afară.
"Încălzirea trebuie să existe. Pentru elevi în mod deosebit special să fie încălzire să nu răcească; ei sunt mai sensibili."
"Nu știu de ce să rabde de frig când pot să meargă într-un mediu mai bun, în căldură."
Chiar dacă folosirea sistemelor de încăzire a devenit obligatorie, unii călători se plâng că acestea nu sunt suficient de puternice pentru a încălzi garniturile.
"În unele tramvaie sunt încălzite, da, dar acesta nu e."
"Aceste vehicule au stații destul de dese. Între stații - cu ușile deschise, între stații nu se poate recupera în 300-400 de metri. un minut două, confortul termic. Dar noi considerăm că nici nu trebuie să fie foarte cald în tramvai", susţine directorul societății de transport local.
Societatea orădeană de transport în comun are un parc de 70 tramvaie și 73 de autobuze.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Florin Lucuța