Românii plecaseră din Italia joi dimineaţă. Spre seară, în apropiere de Budapesta, autocarul s-a defectat. Două nopţi, călătorii au dormit în autobuzul parcat într-o benzinărie. În tot acest timp, oamenii spun că nimeni nu s-a interesat de soarta lor.
"Am stat ca nişte animale. Fără apă, fără mâncare. Nu a interesat pe nimeni. Şi consulatul ce a făcut? Nimic nu a făcut. Asta trebuie să facă consulatul: să ne dea apă, mâncare şi cazare la copii", spune o călătoare.
"Ne-au lăsat să murim. Au zis nu se poate face nimic, ne-au scos în stradă şi ne-au abandonat", a explicat Constantin Coşeriu, pasager din Botoşani.
După aproape două zile, un alt autocar a fost trimis din România ca să-i recupereze pe pasageri. Ajunşi în ţară la capătul puterilor, oamenii au cedat şi au început să se certe. Fiecare susţine că istoria s-a petrecut altfel, dar toţi sunt hotărâţi să depună plângere împotriva firmei de transport. Conducerea firmei de transport spune însă că unii călători nu merită să primească daune.
"O să le oferim despăgubiri celor care nu au fost recalcitranţi şi care au fost cooperanţi. Nu celor care au sărit la bătaie la şoferi. Sunt oameni care nu au cei şapte ani de acasă şi cred că dacă au plătit 100 de euro pe un bilet de transport consideră că trebuie să vină un elicopter în două minute ca să îi ia de acolo", este de părere Marian Iacomi, directorul firmei Ami Touring.
Compania de transport a mai fost implicată în incidente similare. Mai mulţi călători s-au plîns, în urmă cu şase luni, că au fost lăsaţi să aştepte zeci de ore, tot în Ungaria, şi tot după ce un autocar s-a defectat în timpul cursei.