Doar zgomotul ploii se aude pe șantierul din Bihor al Autostrăzii Transilvania. În rest, nu se întâmplă nimic acolo unde, potrivit directorului CNADNR, muncitorii și utilajele firmei care a câștigat licitația ar fi trebuit să-și înceapă activitatea în această lună. Asta pentru că:
"Proiectul tehnic nu a respectat unele din cerințele beneficiarului; le-a fost returnat", susţine Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Această problemă ar putea aduce o decalare a lucrărilor.
"Dacă ne înscriem pe vechea autorizație de construire, lucrurile încep anul acesta fără nici o problemă, dacă prin proiectare s-a modificat ceva cu impact asupra mediului va trebui să așteptăm avizul celor de la mediu."
Situația nu i-a mirat pe locuitorii așezărilor pe unde va trece autostrada.
"Șanse puține să se termine prea repede lucrarea și nu știu pe cine a surprins că se va amâna din nou."
"Înseamnă că s-au cheltuit banii și nu se mai dă drumul la lucrare."
Oamenii sunt convinși că doar după finalizarea lucrărilor la autostradă vor fi reparate și drumurile afectate de utilajele folosite pe șantierul șoselei de mare viteză.
"Pe zona intravilană pe o lungime de 12 kilometri avem DN 19B care arată... eu îl consider cel mai prost din țară, la fel si drumul Chiribiș-Biharia DN 19C", explică Nicolae Tivadar, primarul comunei Suplacu de Barcău.
Construite în 2007, dar abandonate acum doi ani, primele structuri ale autostrăzii au fost afectate de intemperii. Pe lângă problemele birocratice ce împiedică reluarea șantierului, nici cele legate de exproprieri nu au fost soluționate.
Neoficial, reluarea lucrărilor ar putea începe în martie și ar putea dura 3 ani.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves