Oradea are ambiţii mari în următorii ani. Iar planurile primăriei implică investiţii în infrastructura rutieră, reabilitări de clădiri de patrimoniu, reabilitarea reţelelor de utilităţi şi dotarea spitalelor.
La capitolul infrastructură rutieră, cel mai ambiţios proiect al oraşului este prelungirea centurii de la giraţia de pe Calea Sântandreiului până la Şoseaua Borşului. Este o legătură de 7 kilometri, care presupune un pasaj peste calea ferată şi un pod peste Crişul Repede, dar şi un alt pasaj peste Şoseaua Borşului. Obiectivul lucrării este realizarea unei legături cu viitoarea autostradă pe care o aşteptăm cu toţii.
Tot la acest capitol al infrastructurii rutiere trebuie să amintim cele trei pasaje subterane din Centrul Civic, în valoare totală de 25 de milioane de euro, asfaltarea a 75 de străzi din oraş şi un centru de transport intermodal în zona parcului industrial.
Oradea va miza în continuare pe reabilitarea reţelei de termoficare şi automatizarea punctelor termice. Peste 35 de kilometri de magistrale vor fi reabilitate sau înlocuite, iar valoarea totală a lucrărilor ar urma să ajungă la 50-70 de milioane de euro.
Şi clădirile de patrimoniu sunt vizate de modernizări: Casa Darvas, care va deveni muzeu Art Nouveau, fostul cinema Libertatea, Primăria Oradea, clădirea colegiului Mihai Eminescu şi Cetatea Oradea. Nu în ultimul rând spitalele sunt vizate de modernizări.
Reţeaua de transport local ar urma să fie extinsă, iar staţiile de tramvai şi autobuz dotate cu sisteme de închiriat biciclete. Sala de sport polivalentă cu 5000 de locuri şi suprafaţă totală de 8600 de metri pătraţi este o altă investiţie importantă, de 18 milioane de euro, care ar urma să fie asigurată din bugetul companiei naţionale de investiţii.