În 2010, o firmă italiană se angaja ca, în schimbul unui teren de aproape 7 mii de metri pătrați, să construiască podul peste Crișul Repede.
"În baza aceluiași parteneriat, Primăria a demarat în 2010 lucrarea la cele două rampe, dar ele au trebuit corelate cu durata de execuție a a podului altfel riscam niște rampe care duceau la o circulație în albia Crișului. Deci a trebuit să amânăm și noi finalizarea", a explicat Mircea Ghitea, directorul Direcției Tehnice din Primăria Oradea.
Din cauza unor probleme financiare, italienii nu au respectat termenele de execuție, motiv pentru care primăria a reziliat contractul.
"Terenul respectiv a redevenit proprietatea orașului și, prin hotărâre de consiliul local, am preluat investiția în patrimoniul orașului. Orașul Oradea a contribuit aici cu suma de 7,2 milioane de lei", spune Mircea Mălan, viceprimarul Oradei.
Adică aproape 50% din costurile totale ale ridicării podului. Botezată, prin hotărâre de Consiliu Local, "Mareșal Constantin Prezan", construcţia este singura între podurile din Oradea construită pe structură metalică.
"Structura principală de rezistență pe două pile, deschiderea între pile de 50 de metri. Lungimea efectivă a podului, 80 de metri. Garanția de execuție este de 50 de ani", a detaliat Ionel Băințan, directorul general al Construcții Bihor.
"Atunci când va fi finalizat drumul expres, acest pod și drumul expres vor avea împreună un rol esențial de degrevare a circulației pe Averescu, zona turbogirației, artera de circulație nord-sud", spune viceprimarul Mălan.
Circulația pe pod va fi permisă începând de joi, de la ora 18. Primii 500 de șoferi care vor traversa podul vor primi câte un fanion ca suvenir.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş