Societatea locală de transpot din Oradea a plătit 730 de mii de euro pentru cinci autobuze mici și şapte de dimensiuni medii. Mijloacele de transport vor circula prin oraş în zilele următoare şi vor fi folosite pe traseele cu flux mare de călători.
"Autobuzele medii costă în jur de 75 de mii de euro bucata; avantajul lor este consumul mic, care va fi în jur de 17-18 de litri față de autobuzele de la ora actuală cu 36-40 de litri", explică Viorel Pop, directorul tehnic al societăţii de transport local din Oradea.
Cu ajutorul noilor autobuze autorităţile vor înfiinţa trei trasee noi în zona de vest a oraşului. Este vorba de prelungirea liniei 24, înfiinţarea liniei 27 și linia 26, de la intersecţia bulevardelor Dacia şi Decebal până în parcul Eurobussines şi retur.
"Scopul nostru este să achiziționăm un număr important de autobuze în anii următori. Va fi o aplicație la care vom lucra după ce se aprobă acest masterplan; de asemenea, vom lucra la proiectarea pentru extinderea liniei de tramvai", spune Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Parcare subterană de 24 de milioane de lei
Nu doar călătorii au parte de investiţii. Şoferii din Oradea vor avea parte în curând de o parcare subterană pe malul Crişului Repede. Constructorii lucrează la realizarea fundaţiei parcării, care va fi amenajată la cinci metri sub nivelul apei.
"Având în vedere infiltrațiile din Criș, este o construcție mult mai dificilă, cu un aport mult mai mare de risc; tocmai acest lucru face a fi mai specială. Se sapă la maximum 15 metri adâncime", arată Iulian Corboveanu, inginer constructor.
Parcarea subterană va avea 455 de locuri şi va costa 24 de milioane de lei.