Zece autobuze second-hand vor circula, de luna viitoare, pe străzile din Oradea. Vechi de 10 ani, vehiculele au fost cumpărate din Olanda de societatea locală de transport în comun. Achiziţia a fost justificată de şefii OTL prin faptul că reparaţiile celor aflate în uz costă, în multe cazuri, mai mult decât valoarea unui autobuz la mâna a doua.
Fiecare din cele 10 autobuze are o capacitate de 89 de locuri, două uşi şi aer condiţionat. Aproape 180 de mii de euro a plătit pentru societatea locală de transport în comun, după ce în prealabil a fost organizată o licitaţie.
"Ele sunt produse în 2008, au lucrat în Olanda, au o capacitate cilindrică de 6.871 de centimetri cubi, 206 kw puterea motorului şi norma de poluare Euro 4", a explicat Viorel Pop, directorul OTL.
Şefii OTL spun că autobuzele vor fi folosite în Oradea cel puţin cinci ani. Ele urmează să fie înscrise în circulaţie şi vor ieşi pe traseu peste două săptămâni. Achiziţia vehiculelor era necesară pentru că autobuzele folosite în prezent necesită reparaţii prea costisitoare, spun reprezentanţii societăţii.
"Am avut probleme, chiar şi anul acesta, cu reparatul unei cutii de viteză, una automată a costat aproape 10 mii de euro. Numai cutia de viteză şi celelalte compenente ne duce unde la 20 de mii de euro", susţine Viorel Pop.
În anii următori, OTL intenţionează să cumpere şi autobuze electrice. Un astfel de vehicul costă între 450 de mii şi 600 de mii de euro, susţine directorul societăţii: "La ora actuală suntem pentru elaborarea unui proiect de modernizare a staţiilor de redresare şi montarea unui staţii de încărcare pentru autoturisme şi pentru autobuze electrice."
Ultimele autobuze noi, 12 la număr, au fost cumpărate acum trei ani. În 2017, OTL a achiziţionat 10 autobuze second-hand aduse din Berlin. În prezent, în parcul auto al societăţii există 89 de astfel de vehicule.
Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuţa