12 camioane care cântăreau peste 400 de tone au traversat pasarela, dar au și staționat minute bune pe fiecare porțiune.
"Vor fi încărcate pe pod, în anumite poziţii determinate strict de către proiectant, iar în acele poziţii se vor măsura deformaţiile pe care le suportă podul," a explicat Ioan Cordun, director tehnic al firmei de construcţii.
Pentru că testele nu au indicat probleme pasarela va fi deschisă peste o săptămână, la doi ani distanță însă de termenul anunțat inițial pentru punerea în funcțiune. Dar greșelile de proiectare au dus la o amânare.
"Probele de iluminat sunt făcute, este funcţional practic în totalitate acest pasaj, inclusiv parcarea de dedesubt," a declarat Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi.
"Să fie util că oricum în Iași este o aglomerație foarte mare. Vom vedea după aceea cât de mulțumiți vor fi șoferii."
"Sperăm să nu fie o zonă prea aglomerată pentru că stând chiar aici va fi mult praf," sunt de părere ieşenii.
Pasajul are montate pe laterale și panouri fonoabsorbante, dar și protecție împotriva vântului. Proiectul a costat 87 de milioane de lei, bani obținuți din fonduri europene.